Home » D:News » Legătură surprinzătoare: de ce poţi preveni Alzheimerul dacă mergi la dentist?

Legătură surprinzătoare: de ce poţi preveni Alzheimerul dacă mergi la dentist?

Publicat: 30.07.2013
O bacterie asociată cu o boală a gingiilor poate ajunge la creierii celor care suferă de Alzheimer, au constatat oamenii de ştiinţă. Prin urmare, este posibil ca igiena dentară să joace un rol important în dezvoltarea acestei boli care afectează memoria.

Semne ale bacteriei numite Porphyromonas gingivalis au fost descoperite în 4 din 10 mostre de ţesut cerebral provenite de la pacienţi care suferiseră de Alzheimer. În acelaşi timp, în alte 10 mostre, prelevate de la pacienţi care aveau vârste similare cu cei menţionaţi mai sus şi care nu suferiseră de demenţă, nu s-au găsit urme ale bacteriei.

Constatările susţin teoria conform căreia bacteriile din gură intră în fluxul sanguin în urma procesului de masticaţie ajungând în alte părţi din corp. În timp, substanţele chimice produse de bacterii se pot acumula şi pot contribui la dezvoltarea bolii Alzheimer.

„Rezultatele sunt foarte încurajatoare. Am constatat o asociere, nu o relaţie cauzală. Nu face nimic altceva decât să demonstreze că aceste bacterii ajung în creier”, a declarat StJohn Crean, decanul Şcolii de Medicină de la University of Central Lancashire.

Până acum, studiul a fost finanţat de Universitate, iar Crean şi colegii lui caută acum finanţare pentru a putea continua cercetarea şi a explora posibila legătură dintre bacterii şi dezvoltarea bolii Alzheimer.

Boala Alzheimer şi demenţa, în general, afectează mai mult oameni în vârsta, iar numărul celor care se confruntă cu aceste probleme de sănătate este în creştere.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că până în 2050, cazurile de demenţă se vor tripla de 36 de milioane, câte erau în 2010, la 115 milioane. În acelaşi timp, rapoartele estimează că 30% din populaţie are sau va avea boli ale gingiilor.

Sursa: Bloomberg