Home » D:News » De ce diferă toxinele din corpul unui om bogat de cele din trupul unuia sărac?

De ce diferă toxinele din corpul unui om bogat de cele din trupul unuia sărac?

Publicat: 03.08.2013
Oamenii bogaţi se relaxează consumând stridii, pe când oamenii săraci se simt relaxaţi când fumează. Prin urmare, nu ar trebui să ne mire că un nou studiu susţine faptul că prezenţa anumitor substanţe chimice din corpul uman ne poate spune dacă un individ este bogat sau sărac.

Noua cercetare realizată de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Exeter a analizat asocierea dintre 18 substanţe chimice diferite din corp şi statutul socioeconomic.

Pe scurt, corpul fiecăruia dintre noi este plin de otravă. Diferenţa este că oamenii bogaţi se „otrăvesc” diferit de cei cu venituri mici. Oamenii care au un statut socioeconomic foarte bun au niveluri mari de mercur, arsenic şi benzofenonă-3. Cercetătorii cred că primele două substanţe provin din consumul mare de fructe de mare şi crustacee, în timp ce cea de-a treia substanţă pare să provină din crema de plaja.

Profilurile oamenilor cu statut socioeconomic scăzut sunt complet diferite de cele de mai sus. Corpurile persoanelor ce se încadrează în această categorie sunt pline de plumb, cadmiu şi diferite tipuri de plastice. Aceste substanţe chimice pot proveni atât de la alimentaţia necorespunzătoare, cât şi de la fumat.

Cercetarea este susţinută de un studiu anterior, din 2012, realizat de specialiştii de la Universitatea din Boston. Atunci, oamenii de ştiinţă constataseră că oamenii care au venituri mici au niveluri crescute de bisfenol-A. Specialiştii au explicat că este foarte posibil ca nivelul mare de bisfenol-A să se datoreze consumului mare de alimente din conservă.

Dacă stăm un pic şi ne gândim, diferenţele par logice. Aşa cum a concluzionat şi Jessica Tyrrell, coordonatorul studiului, „suntem ceea ce mâncăm”.

Sursa: Gizmodo