Home » D:News » Prima misiune pe un asteroid: NASA a anunţat lansarea pentru anul 2016 (VIDEO)

Prima misiune pe un asteroid: NASA a anunţat lansarea pentru anul 2016 (VIDEO)

Publicat: 11.08.2013
Agenţia spaţială americană a anunţat că, în anul 2016, va lansa o misiune menită să pună bazele exploatării comerciale a resurselor conţinute de asteroizi – o activitate care ar aduce trilioane de dolari economiei lumii.

O navă spaţială numită OSIRIS-Rex va fi lansată de NASA în 2016 şi va ajunge pe asteroidul Bennu în 2018, cu scopul de a colecta mostre de material şi a le aduce pe Pământ.

Oamenii de ştiinţă speră că această misune va accelera dezvoltarea tehnologiei care va permite oamenilor să exploateze asteroizii în căutarea unor resurse valoroase.

Pe Pământ, unele materii prime au devenit deja insuficiente, ceea ce crează conflicte economice între naţiuni.

În schimb, asteroizii, chiar şi cei de mici dimensiuni, nu mai mari decât o casă, ar putea conţine cantităţimari de materii prime de mare valoare economică (platină, rodiu, aur, cobalt, fier, nichel, dar şi apă) cred oamenii de ştiinţă.

Cei mai profitabili 5 cinci asteroizi din Sistemul Solar, conform estimărilor, ar fi:

• 162385 (2000 BM19); profit estimat: 3.44 trilioane USD
  • 4034 Vishnu; profit estimat: 2.51 trilioane USD
  • 65679 (1989 UQ); profit estimat: 1.77 trilioane USD
  • 7753 (1988 XB); profit estimat: 1.38 trilioane USD
  • 3200 Phaethon; profit estimat: 1,35 trilioane USD

Problema este că, în prezent, costă milioane sau chiar miliarde de dolari construirea şi lansarea unei nave pentru o astfel de misiune. Un alt obstacol este lipsa de experienţă în cartografierea şi analizarea resurselor de pe asteroizi; misiunea OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security and Regolith Explorer) are scopul de a furniza această experienţă.

Misiunea va fi lansată în septembrie 2016 şi va ajunge pe Bennu în octombrie 2018; îl va studia în detaliu şi se va întoarce aducând mostre de material din componenţa lui.

Nu numai NASA, ci şi firme particulare sunt interesate de prospectarea asteroizilor în vederea descoperirii resurselor. Se estimează că, în aproximativ 10 ani, asemenea firme vor putea deja oferi servicii de prospecţiuni astrogeologice.