Home » D:News » Imagini în premieră: cum arată cele două luni ale lui Marte văzute de pe suprafaţa planetei? (VIDEO)

Publicat: 17.08.2013
Roverul marţian Curiosity al NASA a fotografiat, pentru prima dată, imaginea ambilor sateliţi naturali cunoscuţi ai Planetei Roşii – Phobos şi Deimos -, suprinzând momentul în care unul dintre ei trece prin faţa celuilalt, realizând astfel o scurtă eclipsă de lună marţiană.

La începutul lunii august 2013, Curiosity făcut 41 de fotografii ale celor 2 sateliţi, ce arată trecerea (tranzitul) lunii mai mari, Phobos, prin faţa lui Deimos.

Specialiştii NASA au combinat apoi imaginile, realizând un clip video cu durata de cca. 10 secunde, care arată, la viteză mai mare, tranzitul care a durat, în realitate, 55 de secunde.

Este pentru prima dată când acest fenomen este fotografiat de pe suprafaţa lui Marte.

Cele două luni marţiene au fost descoperite în 1877 de astronomul american Asaph Hall. Specialiştii cred că, în următorii 100 de milioane de ani, Phobos se va fragmenta şi se va ciocni cu Marte, în vreme ce Deimos se va îndepărta progresiv de planetă, aşa cum şi Luna se îndepărtează treptat de Pământ, lărgindu-şi orbita.

Sursa: The Atlantic