Home » D:News » Pământul are găuri negre? Specialiştii susţin că au găsit formaţiuni similare în oceane (VIDEO)

Publicat: 25.09.2013
Sunt imposibil de observat, dar oamenii de ştiinţă sunt convinşi că ele există. Găurile negre sunt un fel de rupturi în materialul textil al spaţiului şi timpului care atrag în ele tot ceea ce le este la îndemână. Astfel, nimic nu le scapă, nici măcar lumina.

Acum, oamenii de ştiinţă cred că au găsit trăsături specifice acestor găuri şi aici, pe Pământ, în sudul Oceanului Atlantic. Unele dintre cele mai mari vârtejuri din regiune sunt echivalente, din punct de vedere matematic, cu misterioasele găuri negre din spaţiu, susţin cercetătorii de la ETH Zurich şi de la Universitatea din Miami.

Acest lucru ar putea însemna că vârtejurile fac cu apa ceea ce fac găurile negre cu lumina. Aceste vârtejuri uriaşe sunt atât de bine înconjurate de căi de apă circulare încât nimic din ceea ce este prins în ele nu scapă. Îm plus, în ultimul timp, pare că numărul acestora este în creştere.

Oamenii de ştiinţă cred că aceste formaţiuni oceanice ar putea modera impactul negativ al topirii calotei glaciare. Însă, până acum, specialiştii nu au putut cuantifica acest impact deoarece limitele acestor vârtejuri au rămas un mister.

Acum, George Haller, profesor la ETH Zurich, şi Francisco Beron-Vera, de la Universitatea din Miami, cred că au reuşit să dezlege misterul. Folosind modele matematice, ei au izolat aceşti curenţi turbionari dintr-o serie de observaţii prin satelit. Ei au realizat acest lucru prin detectarea marginilor care se învârteau şi care au descoperit că, de fapt, erau indicatori demonstrau existenţa unui vârtej în interior. Spre surprinderea lor, aceşti curenţi turbionari s-au dovedit a fi echivalenţi din punct de vedere matematic cu găurile negre. La o distanţă critică, un fascicul de lumină nu se mai spiralează în interiorul găurii negre că se curbează şi revine la poziţia ei iniţială, formând o orbită circulară.

În teoria relativităţii a lui Einstein, o barieră formată de lumina forţată să orbiteze poartă numele de „sferă de fotoni”.

Acum, oamenii de ştiinţă au găsit bariere similare care se formează în jurul curenţilor turbionari din ocean. În aceste bariere, particulele de fluid se deplasează formând bucle închise, aşa cum face lumina în sfera de fotoni. Şi, la fel ca în cazul găurilor negre, nimic nu poate scăpa din interiorul acestor bucle, nici măcar apa.

Cercetătorii au identificat şapte Inele Agulhas de timpul găurilor negre, care transportă acelaşi corp de apă fără a avea vreo scurgere pentru aproape un an.

Specialiştii se aşteaptă ca rezultatele studiului să ajute la rezolvarea unui număr de mistere oceanice, de la cele legate de climă, până la cele cu privire la poluare.

Poluarea cu metan, acum mai ușor de observat ca niciodată din spațiu