Home » D:News » Ce ai învăţat la şcoală e greşit: cromozomul nu are, de fapt, formă de X. Iată ce au descoperit cercetătorii (VIDEO)

Publicat: 26.09.2013
A sosit momentul ca manualele de biologie să fie revizuite: în ciuda faptului că de regulă sunt înfăţişaţi sub forma unui „X”, cromozomii sunt de fapt mult mai complecşi şi au un aspect mult mai dezordonat.

Aceasta este descoperirea făcută de cercetători în urma unui nou proiect ce a apelat la secvenţierea ADN pentru a produce imagini precise, tridimensionale ale cromozomilor.

Pentru a crea modelele 3D ale cromozomilor, cercetătorii de la Babraham Institute au colectat mii de măsurători ale cromozomilor şi apoi le-au combinat folosind un software de modelare computerizată.

Imaginile rezultate dezvăluie formele precise ale cromozomilor aşa cum sunt în cea mai mare parte a timpului: mai degrabă ca nişte forme dezordonate decât „X”-uri (totuşi, cromozomii iau forma unui X în timpul diviziunii celulare).

„Până acum, ştiinţa înţelegea foarte puţin din structura cromozomului, fiind limitaţi la poze neclare şi la diagrame în care era folosită celebra formă de X”, spune Douglas Kell, directorul Biotechnology and Biological Research Sciences Council, organizaţie care a finanţat cercetarea.

„Aceste imagini mai precise ne ajută să înţelegem mai bine cum arată cromozomii în majoritatea celulelor din corpul nostru”, concluzionează Kell.

Surse: The Verge