Home » D:News » O substanţă descoperită în rădăcina de lemn-dulce ar putea permite combaterea celei mai letale forme de cancer

Autor: Marius Comper 10.21.2013
Oamenii de ştiinţă din Statele Unite au identificat un compus în rădăcina de lemn-dulce care încetineşte evoluţia cancerului de piele şi ar putea conduce la crearea unui nou medicament, informează dailymail.co.uk.

Rădăcina de lemn-dulce conţine un compus, glicirizina, despre care s-a crezut că ar putea fi folosită la crearea unui medicament care să lupte împotriva formelor agresive de cancer al pielii. Însă tentativele de sintetizare a glicirizinei au fost până acum împiedicate de faptul că ingerarea pe termen lung a acestei substanţe poate cauza hipertensiune arterială şi chiar edem cerebral.

Un studiu efectuat de cercetătorii scoţieni a arătat că femeile însărcinate care consumau peste 100 de grame de lemn-dulce pe săptămână au născut copii ce au obţinut scoruri mai mici la testele de inteligenţă şcolare, din cauza compusului glicirizină.

Cercetătorii de la Universitatea din Minnesota au descoperit în rădăcina de lemn-dulce un nou ingredient, Izoanguston A, care prezintă aceleaşi beneficii în ceea ce priveşte tratarea cancerului de piele, fără efectele secundare periculoase.

Melanomul malign este a treia cea mai frecventă formă de cancer şi afectează mai ales persoane cu vârste cuprinse între 15 şi 39 de ani. Supraexpunerea la razele soarelui este principalul factor de risc, iar incidenţa acestei maladii a crescut cu 24% de la mijlocul anilor ’90.

Recent, oamenii de ştiinţă au extras compusul Izoanguston A din rădăcina de lemn-dulce şi l-au aplicat pe celulele canceroase în laborator. Compusul a încetinit rata de reproducere a celulelor, blocând eliberarea unor proteine care le ajutau să se înmulţească. Extractul din rădăcină de lemn-dulce a avut acelaşi efect când a fost administrat cobailor cu cancer de piele.

Din lemn-dulce se obţine un balsam folosit de multă vreme pentru tratarea herpesului.

„Rădăcina de lemn-dulce are proprietăţi antiinflamatoare şi anticancerigene cunoscute. Am descoperit că Izoanguston A inhibă proliferarea melanoamelor şi pune bazele creării unui nou medicament”, au concluzionat oamenii de ştiinţă americani, în studiul lor publicat în revista Cancer Prevention Research.

Surse: Daily MailMediafax

Zece hectare de pășuni, restaurate pentru hrana faunei sălbatice din Maramureș
MESAJE DE SFÂNTA MARIA. Cele mai frumose, originale, inspirate şi amuzante mesaje, SMS-uri şi felicitări de Sfânta Maria
Cercetătorii folosesc Luna pentru a descoperi viața extraterestră
Victorie pentru castorii din Marea Britanie. Au primit „dreptul de a rămâne” în țară după o absență de 400 de ani
România, clasată pe primul loc într-un raport privind rata deceselor provocate de COVID-19 în UE
Televizorul transparent de la Xiaomi, o revoluție în tehnologie
Jocul care poluează cel mai mult. Generează emisii totale de 600 de milioane kg de CO2
Ruperea unui cablu a avariat grav Arecibo Observatory, al doilea cel mai mare radiotelescop din lume
Cum studiază cercetători din Cluj riscul importului țânțarilor exotici în aeronave
Top 10 exoplanete care ar putea susține viața
O cascadă din Australia a început să curgă invers. Ce se ascunde în spatele fenomenului?
Armata SUA a dezvăluit noi imagini din timpul unui test cu o rachetă hipersonică