Home » D:News » „Canionul de foc” – cele mai spectaculoase imagini capturate de NASA pe suprafaţa Soarelui (VIDEO)

Autor: Marius Comper 10.25.2013
Soarele face posibilă prezenţa formelor de viaţă pe Terra, însă reprezintă un loc deloc ospitalier.

Pentru a ne reaminti de condiţiile existente la suprafaţa stelei aflate în centrul sistemului nostru solar, NASA a dat publicităţii un clip video compus din date colectate de sateliţii agenţiei spaţiale americane ce înfăţişează cea mai recentă ejecţie de masă coronală a Soarelui.

În cadrul acestui eveniment spectaculos din punct de vedere vizual, Soarele a lansat un filament magnetic lung de peste 320.000 de kilometri. Filamentul, ce s-a întins pe o distanţă de 25 de ori mai mare decât diametrul Pământului – a lăsat în urma sa o perspectivă spectaculoasă asupra câmpurilor magnetice ce-l ţineau în loc.

NASA a supranumit acest fenomen „canionul de foc”, iar numele ales de cercetătorii americani reprezintă o descriere potrivită a evenimentului înregistrat de sateliţii americani pe 29 şi 30 septembrie, atunci când ejecţia de masă coronală a fost lansată înspre Terra cu o viteză de aproximativ 850 de kilometri pe secundă.

Iată imaginile date publicităţii de NASA:

Sursa: The Verge