Home » D:News » „Îngrăşatul de Sărbători” a fost studiat în mod ştiinţific. Sportul nu previne acest fenomen, au descoperit cercetătorii

Publicat: 01.12.2013
Oamenii se îngraşă cu aproximativ un kilogram în timpul sărbătorilor, fără a reuşi ulterior să mai slăbească, iar bărbaţii sunt mai expuşi creşterii în greutate decât femeile, se arată într-un studiu efectuat de cercetătorii americani de la Universitatea Tehnică din Texas, conform dailymail.co.uk.

Studiul, efectuat pe 48 de bărbaţi şi 100 de femei, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, a arătat că voluntarii s-au îngrăşat cu aproape un kilogram în perioada sărbătorilor de Crăciun, de exemplu. Subiecţii nu au reuşit să slăbească după aceea, deşi jumătate dintre participanţii la experiment făceau regulat sport.

De asemenea, voluntarii care erau supraponderali la începutul experimentului au luat cel mai mult în greutate şi au înregistrat cea mai mare creştere a procentajului de ţesut adipos. Conform rezultatelor studiului, comunicate de agenţia HealthDay, exerciţiile fizice nu au avut niciun impact asupra pierderii în greutate.

Echipa de cercetători consideră totuşi că, deşi sportul nu împiedică îngrăşarea din perioada sărbătorilor, are alte beneficii pentru sănătate.

Probabil că îngrăşarea cu un kilogram nu înseamnă foarte mult, dar acest lucru ar putea constitui un factor al obezităţii dacă oamenii nu reuşesc să slăbească după aceea, consideră Jamie Cooper, profesor asistent de ştiinţe ale nutriţiei la Universitatea din Texas.

Astfel, dacă oamenii se îngraşă cu un kilogram în fiecare an, în zece ani vor avea 10 kilograme în plus. Potrivit lui Jamie Cooper, motivul pentru care sportul este ineficient ar putea depinde de faptul că oamenii consumă mai multe calorii decât pot arde prin exerciţii fizice.

„Dacă vă gândiţi să mergeţi la alergat şi parcurgeţi 5 kilometri în jumătate de oră, veţi arde aproximativ 300 de calorii. Ei bine, o bucată de plăcintă de dovleac fără nimic pe ea are în jur de 300 de calorii. Deci este foarte uşor să consumi toate caloriile pe care le ardem când facem sport şi apoi şi altele în plus”, a precizat Jamie Cooper pentru HealthDay, adăugând că singura metodă de a evita îngrăşatul din perioada sărbătorilor este moderaţia, mai ales că în această perioadă alimentele consumate tind să conţină cantităţi mari de grăsimi şi zahăr.

Chiar dacă sportul nu previne îngrăşarea, experţii vă recomandă să nu renunţaţi la activitatea fizică. „Activitatea fizică are numeroase beneficii dincolo de reglarea greutăţii”, afirmă Joy Dubost, nutriţionist şi purtător de cuvânt al organizaţiei Academy of Nutrition and Dietetics.

Studiul a identificat un avantaj al persoanelor care făceau sport faţă de cele care nu făceau sport: tensiunea arterială tindea să fie mai scăzută în timpul perioadei de sărbători.

Dubost crede că principala problemă în timpul sărbătorilor nu este faptul că oamenii consumă din când din când o masă mare, ci mentalitatea indulgentă pe care oamenii tind să o adopte de-a lungul întregii perioade.

Surse: Mediafax, Daily Mail, HealthDay