Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au creat o bomboană care previne apariţia cariilor

Oamenii de ştiinţă au creat o bomboană care previne apariţia cariilor

Publicat: 07.12.2013
În gură există un nivel echilibrat de bacterii bune şi rele. Atunci când ne curăţăm dinţii, scopul nostru este de a elimina bacteriile care afectează dinţii şi de a le permite bacteriilor „bune” să prospere. Acum, oamenii de ştiinţă au creat o bomboană fără zahăr care conţine bacterii moarte ce se leagă de bacteriile rele, cu scopul de a reduce apariţia cariilor.

De foarte mulţi ani, medicii au subliniat importanţa menţinerii sănătăţii orale. O sănătate orală deficitară este asociată cu multe boli, de la Alzheimer, la cancer pancreatic şi boli de inimă.

Pentru a promova o mai bună îngrijire orală, o echipă de oameni de ştiinţă din Berlin au creat un tip de bomboane despre care spun că a redus bacteriile rele în gurile subiecţilor implicaţi în studiu.

În studiul lor publicat în Probiotics and Antimicrobial Proteins, specialiştii au notat că după ce mâncăm, bacteriile de pe suprafaţa dinţilor elimină un acid ce poate duce la eroziunea smalţului şi la apariţia cariilor.

Cel mai des întâlnit tip de tulpină de bacterie dăunătoare este Mutans streptococci. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă spun că în studii anterioare realizate pe şoareci s-a constatat că un alt tip de bacterie numită Lactobacillus paracasei poate reduce numărul bacteriilor care cauzează carii.

Echipa de specialişti, coordonată de Christine Lang, a presupus că prin legarea cu M. streptococci, bacteriile L. paracasei împiedică bacteriile dăunătoare să se ataşeze de dinţi.

Astfel, ei au creat un studiu pilot pe 60 de subiecţi în care au testat dacă o bomboană fără zahăr care conţinea mostre de L. paracasei DSMZ16671 ucise de căldură poate reduce nivelul de bacterii orale negative.

Astfel, o treime dintre subiecţi au consumat bomboane cu 1 mg de L. paracasei, o treime au primit bomboane cu 2 mg de L. paracasei, în timp ce restul participanţilor au făcut parte dintr-un grup de control şi au consumat bomboane care nu conţineau bacterii L. paracasei.

În total, toţi subiecţii au mâncat câte 5 bomboane în timpul studiului de 1,5 zile. În tot acest timp, lor nu li s-a permis să realizeze nicio acţiune de întreţinere a igienei orale. De asemenea, participanţii nu au avut voie nici să consume cafea, ceai, vin sau alimente probiotice.

Rezultatele au indicat că aproximativ 75% dintre participanţii care au consumat bomboane cu „bacterii bune” aveau un nivel mai scăzut de Mutans streptococci în salivă, comparativ cu nivelul indicat înainte de studiu.

Mai mult, s-a constatat că participanţii care au primit bomboane cu o concentraţie 2 mg de L. paracasei au avut o reducere semnificativă a nivelului de bacterii negative după ce au consumat doar o singură bomboană.

„Noi credem că este aceste efect, observat după o expunere la doar 5 bomboane, este remarcabil”, au declarat autorii studiului.

De asemenea, experţii au explicat că utilizând bacteriile moarte au evitat problemele pe care le-ar fi cauzat aceste bacterii dacă erau vii. În acelaşi timp ei au mai sus şi că L. paracasei nu se leagă de bacteriile orale benefice.

Sursa: MNT