Home » D:News » Delfinii profită de un peşte pentru a se droga, spun oamenii de ştiinţă

Delfinii profită de un peşte pentru a se droga, spun oamenii de ştiinţă

Publicat: 31.12.2013
Oamenii de ştiinţă consideră că delfinii sunt unele dintre cele mai inteligente specii de animale, iar acum, experţii cred că ei îşi folosesc această inteligenă pentru a se „droga”.

Recent, în timp ce filmau pentru realizarea unui nou documentar, oamenii de ştiinţă au observat deflini tineri care manipulau cu grijă un anumit tip de peşte balon care, atunci când este provocat, elimină un anumit tip de neurotoxină.

Deşi, în doze mari toximna poate fi letală, în cantităţi mici ea produce un efect narcotic pe care, se pare că delfinii le-au descoperit. Prin uramre, specialişti cred că animalele au învăţat să provoace peştele cât să elimine cantitatea necesară de toxină astfel încât să se bucure de efcetul narcotic.

Mestecând cu griji peştele şi pasându-l de la unele la altele, mamiferele marine par să intre într-o stare de transă.

Comportamentul a fost suprins de camerele de luat vederi care urmăreau mamiferele pentru documentarul BBC, Dolphins: Spy in the Pod.

„Am observat un caz în care tinerii delfini experimentau intenţionat ceva ce noi cunoaştem sub termenul de intoxicaţie. După ce mestecau uşor peştele, îl pasau de la unul la altul şi apoi începeau să se comporte ciudat, ieşind la suprafaţă şi admirându-şi propria reflecţie”, a declarat zoologul Rob Pilley.

Sursa: Independent