Home » D:News » Nanoroboţii luptă pentru salvarea oamenilor: un nou tratament revoluţionar împotriva cancerului

Autor: Maria Olaru 01.09.2014
Oamenii de ştiinţă din Coreea de Sud susţin că, în scurt timp, vom putea trata cancerul cu nanoroboţi. Metoda, mai susţin ei, este mai eficientă şi mai puţin dăunătoare decât chimioterapia.

În acest moment, strategia a fost testată doar pe şoareci, însă specialiştii susţin că ei sunt optimişti în ceea ce priveşte tratarea oamenilor cât mai curând.

Povestea acestei noi metode de tratare începe cu bacteria salmonella, care, în mod normal este asociată cu boli gastrointestinale. Însă, aceşti microbi sunt modificaţi genetic astfel încât să îşi piardă efectul negativ pe care îl pot avea asupra indivizilor şi, în schimb, să ajute la localizarea tumorilor. Odată ce ţesutul canceros este identificat, bacteriile sunt programate să elibereze un medicament care luptă împotriva cancerului.

„Acesta este primul nanorobot din lume creat pentru un medicament activ”, susţine Ministerul de Ştiinţe din Coreea de Sud.

Dar cum găseşte bacteria tumorile? La fel ca toate celelalte tratamente care ţintesc tumorile, aceste bacterii sunt modificate genetic astfel încât să aibă receptori care se leagă de substanţe biochimice secretate de ţesuturile bolnave. Celulele normale, sănătoase, nu secretă astfel de substanţe chimic. De asemenea, nanoroboţii au funcţii care le permit să diagnosticheze cancerul.

Dar de ce au ales salmonella? În primul rând, aceste bacterii se cresc uşor în laborator. Pe de altă parte, ele au mai multe organe numite flageli care ajută la deplasare, astfel încât bacteriile să ajungă la ţesutul bolnav.

În prezent, inovaţia poate detecta doar tipurile de cancere solide, precum cel de sân sau de colon. Însă, Park crede că odată cu trecerea timpului, nanoroboţii vor putea detecta şi trata şi alte tipuri de cancere. Oricum, noua tehnică nu are efectele secundare ale chimioterapiei, precum greaţa, pierderea părului sau anemia.

Sursa: Haaretz