Home » D:News » Pământul „văzut” din satelit: ce reprezintă această ciudată reţea de puncte albe?

Publicat: 25.01.2014
Sute de turbine eoliene uriaşe apar ca nişte puncte albe pe întinderea apei, în această fotografie din satelit a London Array, cel mai mare parc eolian marin din lume, situat în estuarului fluviului Tamisa.

Ansamblul a devenit operaţional în aprilie 2013. Este localizat la 20 km de coasta Angliei şi cuprinde, penru moment, 175 de turbine, cu înălţimea de 147 metri, conectate între ele prin cabluri submarine. Parcul eolian se întinde pe o suprafaţă de 104 km pătraţi, iar turbinele pot genera împreună o putere maximă de 630 megawaţi, suficientă pentru alimentarea a 500.000 de locuinţe, conform cifrelor furnizate de NASA.

Locul amplasării a fost ales datorită apropierii de centralele şi reţelele electrice de pe uscat şi pentru că nu se află pe rutele de navigaţie.

Ansamblul se află încă în construcţie, urmând să ocupe, în final, o suprafaţă de 246 km pătraţi, cu peste 300 de turbine.

Reprezentanţii proiectului spun că London Array ar putea reduce emisiile de dioxid de carbon cu 900.000 de tone, ceea ce echivalează cu emisiile produse de 300.000 de maşini.

Criticii proiectului, însă, sunt îngrijioraţi de impactul pe care turbinele l-ar putea avea asupra faunei, în special asupra unor specii de păsări.

Fotografia a fost realizată cu ajutorul satelitului Landsat 8, operat de NASA şi U.S. Geological Survey.

Sursa: Live Science / Credit foto. NASA Earth Observatory