Home » D:News » O capsulă spaţială rusească s-a desprins de ISS, iar pe 11 februarie va fi distrusă de atmosfera Pământului

Publicat: 04.02.2014
O capsulă spaţială rusească de tip cargo s-a desprins, luni, de Staţia Spaţială Internaţională (ISS) şi va fi utilizată timp de o săptămână pentru o serie de experimente în spaţiu, informează bbc.co.uk.

Capsula Progress 52 va fi utilizată pentru efectuarea unor teste şi experimente ştiinţifice, după ce va ajunge la o distanţă considerată sigură de ISS.

Capsula va fi distrusă pe 11 februarie, odată cu reintrarea ei în atmosfera terestră, au precizat cercetătorii de la NASA.

După retragerea din circulaţie a navetelor americane, în 2011, NASA depinde exclusiv de capsulele ruseşti Soyuz – care au trei locuri – pentru a-şi trimite astonauţii la bordul ISS şi plăteşte Rusiei suma de 63 de milioane de dolari pentru un loc la bordul acestor vehicule.

Staţia Spaţială Internaţională (ISS), istoria unui experiment reuşit

În ceea ce priveşte misiunile de aprovizionare, ISS depinde de vehiculele automatizate de tip cargo ruseşti Progress, europene (ATV) şi japoneze (HTV), care sunt create pentru a fi folosite o singură dată şi care se autodistrug arzând la reintrarea în atmosfera terestră, la finalul misiunii.

Surse: Mediafax, BBC News