Home » D:News » Ce vede o pisică sau un căţel noaptea. Cercetătorii au aflat că aceste animale percep lumina ultravioletă (FOTO)

Publicat: 19.02.2014
Multe animale, printre care şi câinii şi pisicile, pot să vadă în ultraviolet. De aceea, ei percep lucruri pe care oamenii nu le pot observa cu ochiul liber, se arată într-un studiu recent.

Până acum nimeni nu credea că aceste mamifere pot să vadă noaptea în ultraviolet, iar descoperirea poate explica unele detalii aparent bizare din comportamentul lor, spune autorul studiului, Ron Douglas, de la City University London.

În concluzie, pisicile şi căţeii pot să vadă noaptea unele lucruri pe care stăpânii lor nu le văd, de aceea reacţionează într-un anumit fel.

Lumina este formată dintr-un spectru de culori. Lumina vizibilă, pe care o percep şi oamenii, cuprinde gama de culori de la roşu la violet. Dincolo de ea este lumina ultravioletă.

Ea poate fi percepută de insecte, păsări, peşti, unii amfibieni, reptile şi unele mamifere, printre care şoareci, lilieci, marsupiale şi şobolani.

Ochiul uman blochează aceste unde ultraviolete, pe care însă ochiul unor animale le percepe. Acestea ajung la retină şi astfel animalele pot vedea noaptea.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au analizat ochii de mai mai multe specii de animale şi au observat câtă lumină trece prin cristalin şi ajunge la retină. Astfel, ei au descoperit că şi pisicile şi căţeii pot să vadă în ultraviolet.

Deocamdată, oamenii de ştiinţă nu înţeleg de ce omul nu poate percepe aceste unde. O explicaţie este că ochiul blochează lumina ultraviolată pentru a proteja retina.

O altă variantă este că blocarea undelor ultraviolete asigură o acuitate vizuală mult mai bună. Spre deosebire de animale, oamenii pot să vadă mai multe detalii şi mai multe culori.