Home » D:News » Cupola Apocalipsei, banca de seminţe care va asigura biodiversitatea planetei, în caz de dezastru

Publicat: 04.03.2014
Pe insula norvegiană Spitsbergen, lângă Polul Nord, există o bancă de seminţe menită să asigure biodiversitatea planetei, în caz de dezastru. În această clădire, numită Cupola Apocalipsei, sunt deja păstrate seminţele a 800.000 de plante de cultură.

Timp de 6 ani, cercetătorii au adus aici, din întreaga lume, seminţe de cereale şi diferite alte plante de cultură, din peste 100 de ţări.

Aceste mostre vor fi protejate în cazul unui dezastru natural sau produs de mâna omului, asigurând astfel biodiversitatea.
Aici sunt aduse seminţe din alte bănci de gene ale lumii, iar depozitarea este gratuită.

Cupola Apocalipsei, cum a fost poreclită clădirea, a costat 5 milioane de lire sterline şi poate rezista şi în cazul unui război nuclear.
Tunelurile ajung până la 125 de metri în interiorul unui munte.

Aici, în spatele a patru rânduri de uşi cu închidere securizată, se află trei cupole, care pot adăposti în total aproximativ 2 miliarde de seminţe.

Pentru că Svalbard Global Seed Vault  se află sub un munte acoperit cu gheaţă, plantele vor fi protejate şi conservate chiar şi în lipsa curentului electric, dacă alimentarea cu energie va fi întreruptă un timp.

În anul 2011, după tsunami-ul devastator din Japonia, autorităţile nipone au trimis aici 575 de mostre duplicate de seminţe, după ce banca de gene Barley Germplasm Centre de la Universitatea Okayama nu a mai fost considerată sigură.