Home » D:News » Tehnologia viitorului: ce se gândesc chimiştii să facă din grăsimea de aligator?

Publicat: 19.03.2014
Grăsimea aligatorilor, ca şi cea a altor animale, ar putea, într-o bună zi, să ne alimenteze maşinile: ea poate fi transformată în biocombustibil, printr-un nou procedeu inventat recent, sugerează un studiu prezentat la o conferinţă ştiinţifică.

Cercetătorul Thomas Junk şi colegii săi de la Universitatea Louisiana au prezentat, la Conferinţa Naţională a Socientăţii Americne de Chimie, rezutatele unor experimente ce arată că grăsimile animale ar putea deveni o materie primă valoroasă pentru obţinerea de biocarburanţi.

Cercetătorii au descoperit că grăsimea de aligator, de pildă, este disponibilă în cantităţi mari, deoarece aligatorii sunt, la ora actuală, crescuţi în captivitate, în crescătorii speciale, mai ales pentru pielea şi carenea lor. Grăsimea, însă, nu este utilizată în prezent, milioane de kilograme din acest produs find aruncate.

Autorii studiului au inventat un nou procedeu de  prelucrare a grăsimii, pentru obţinerea de combustibil biodiesel. ”Transformarea grăsimii animale în biodiesel este cunoscută de ceva vreme, dar procedeul tradiţional produce cantităţi mari de deşeuri solide”, spune Junk. ”Metoda noastră lasă foarte puţine deşeuri.”

Noua metodă poate îmbunătăţi şi randamentul de transformare în biodiesel a grăsimii provenite de la alte specii, precum găini, porci şi vite.

Noul procedeu foloseşte metanol la presiune şi temperatură înalte; grăsimea de aligator se adaugă crudă, în starea ei brută, ceea ce face procedul mai economic, iar transformarea durează doar câteva minute.

În mod clasic, biocombustibilul este obţinut din grăsimi vegetale, extrase din plante ca soia, rapiţa şi altele, dar această metodă este un mare dezavantaj: folosirea terenului arabil pentru a creşte pe el recolte destinate transformării în  biodiesel, în loc de a cultiva plante pentru hrană, poate duce la creşterea preţului alimentelor.

Utilizarea unor grăsimii animale ca deşeuri din activitatea crescătoriilor ar putea fi o cale mai rentabilă, cu condiţia să se folosească un procedeu eficient de transformare.