Home » D:News » Exerciţiile fizice şi consumul moderat de alcool pot preveni pierderea vederii. Ce au aflat cercetătorii

Publicat: 28.03.2014
Oamenii de ştiinţă au realizat o cercetare la care au participat 5.000 de adulţi din Wisconsin, cu vârsta între 43 şi 84 de ani. Ei au fost monitorizaţi între anii 1988-2013 şi în urma studiului s-a observat că 5,4% dintre ei au dezvoltat în timp grave probleme de vedere. Este vorba de afecţiuni care nu pot fi corectate cu ajutorul ochelarilor.

În cazul persoanelor care fac exerciţii fizice, riscul apariţiei acestor boli este cu 58% mai redus decât în cazul celor inactivi.

De asemenea, consumul ocazional de alcool (mai puţin de un pahar pe săptămână) au un risc cu 49% mai scăzut decât cei care nu consumă deloc alcool.

În cazul alcoolicilor sau al fumătorilor înrăiţi, riscul este însă mult mai mare.

Ronald Klein, de la Universitatea din Wisconsin, coordonatorul cercetării, spune că stilul de viaţă este foarte important pentru a preveni afecţiunile oculare şi este o soluţie la îndemâna noastră.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Ophthalmology.

Sursa: Health Day