Home » D:News » Cercetătorii au descoperit primul „penis feminin”. Este un organ sexual necunoscut până acum (FOTO)

Publicat: 18.04.2014
Oamenii de ştiinţă susţin că au descoperit în Brazilia o nouă specie de insecte, unde femela are un „penis” şi masculul un „vagin.”

Descoperirea, publicată în revista Current Biology, reprezintă prima identificarea  a unui „penis fenimin” în lumea animală.

Cercetătorii au stabilit sexul prin analizarea dimensiunilor gameţilor – spermatoizi la masculi şi ovocite la femele. În natură, femelele au gameţii mai mari decât masculii. Biologii nu au folosit analiza cromozomilor.

La această specie de insectă, femela are gameţii mai mari – ovule – dar are şi un mic „penis”, pe care îl introduce în „vaginul” masculului în timpul actului de reproducere, pentru a colecta de acolo sperma.

Evident, nu este vorba chiar de un penis, ci de o formă nouă, neştiută până acum, de organ sexual, care a fost supranumită „penis” pentru că este un organ folosit pentru penetrare, explică Yoshizawa Kazunor, entomolog la Universitatea Hokkaido.

El spune că femela acestei specii, numite Neotrogla, deşi are ovule, are un comportament masculin. Bizarele insecte înaripate au fost găsite într-o peştera din valea râului Peruacu, în Brazilia.

Comportamentul sexual al speciei este uimitor. O repriză de reproducere durează între 40 şi 70 de ore, pentru că acest „penis feminin”, numit gynosom, se umflă şi se fixează cu un fel de spini de ţesutul intern al masculului. În acest timp, femela preia o mare cantitate de spermă cu care îşi fertilizează ouăle.

Yoshizawa recunoaşte că nu are o explicaţie privind evoluţia acestui ciudat organ genital. Este uimitor cum femela şi masculul acestei specii au evoluat armonios, pentru a fi compatibili, dar într-un sens complet diferit de tot ce ştiam până acum despre reproducerea în lumea animală.

Surse: iO9, The Verge