Home » D:News » Ne pregătim pentru o spectaculoasă ploaie de meteori? „Camelopardalidele” ar putea fi un eveniment absolut unic, spun astronomii (VIDEO)

Publicat: 15.05.2014
O ploaie de meteori ar putea avea loc săptămâna viitoare,e când Pământul va trece, în noaptea de 23 spre 24 mai 2014, printr-o dâră de rămăşiţe lăsate în urmă de cometa 209P/LINEAR, acum 200 de ani. Astarnomii spun că evenimentul ar putea fi spectaculos şi prevăd că pe cer s-ar putea vedea pănă la 200 de „stele căzătoare” pe oră.

Ploaia de meteori – Camelopardalidele, cum o numesc astronomii, deoarece meteorii vor apărea ca „ţâşnind” dintr-un punct aflat pe cer în constelaţia Camelopardalis (Girafa) – ar putea rivaliza cu ploaia anuală de meteori numită Perseide, care are loc în fiecare an, în august.

Spre deosebire de aceasta, Camelopardalidele ar putea fi un eveniment absolut unic; astronomii nu pot să prevadă când se va mai întâlni Pământul cu rămăşiţele cometei 209P/LINEAR, aşa că evenimentul, nou pentru specialişti,  este aşteptat cu nerăbdare.

Ploaia de meteori va fi vizibilă cel mai bine din America de Nord.

Surse: Space. com, New Scientist