Home » D:News » Ce se întâmplă cu fluturii hrăniţi cu plante de lângă centrala nucleară Fukushima? Cercetătorii sunt îngrijoraţi

Publicat: 19.05.2014
Efectele pe care scurgerile radioactive de la centrala nucleară de la Fukushima le au asupra ecosistemelor nu fuseseră analizate în detaliu până acum. Cercetătorii au făcut însă un experiment pe larvele fluturelui Zizeeria maha, iar rezultatele sunt îngrijorătoare.

Mai multe larve care proveneau din zona Okinawa, care a fost ferită de poluare, au fost hrănite de cercetători cu frunze care conţineau o cantitate mare de cesiu radioactiv, plantele fiind luate din localităţile poluate.

Ei au observat că aceste larve au avut un risc mai mare de mortalitate şi de anomalii decât cele hrănite cu frunze care nu erau radioactive.

Concluzia studiului a fost publicată în revista Scientific Reports. Cercetătorii avertizează că aceleaşi efecte pot fi întâlnite şi în cazul altor animale care trăiesc în apropiere de centrala Fukushima Daiichi.

Această centrală nucleară a fost grav afectată de cutremurul de 9 grade din 11 martie 2011, când s-a declanşat o scurgere radioactivă care continuă şi în prezent. Autorităţile au evacuat populaţia pe o rază de 30 de kilometri.

Sursa: Nature