Home » D:News » Modul inedit prin care gravidele pot afla când vor naşte. Experţii propun o soluţie surprinzătoare

Publicat: 24.05.2014
Bacteriile „bune” din corpul nostru ne pot oferi informaţii esenţiale despre starea de sănătate chiar şi atunci când vorbim despre sarcină. Cercetătorii spun că au descoperit cum anumite bacterii pot oferi indicii despre momentul în care femeia va naşte.

O echipă de oameni de ştiinţă, coordonată de Kjersti Aagaard, care lucrează la Colegiul de Medicină Baylor şi la Spitalul de Pediatrie din Texas, au realizat un studiu pentru a afla de ce unele femei nasc înainte de termen.

Ei au analizat bacterii din placentele unor femei care au născut prematur şi au comparat rezulatatele cu mostre prelevate din placentele unor mame care au adus pe lume copiii la termen.

De asemenea, au prelevat de la cele 320 de femei mostre de bacterii din gură, nas, de pe piele, din vagin şi intestine.

Astfel, cercetătorii au observat că în cazul femeilor care născuseră prematur comunitatea de bacterii era diferită. Nu se ştie deocamdată dacă aceste bacterii sunt responsabile cu naşterile înainte de termen, dar diferenţele sunt clare.

Este însă foarte posibil ca aceste bacterii să influenţeze într-un fel dezvoltarea fătului, spun cercetătorii.

Desigur, nu este indicat ca în timpul sarcinii femeile să testeze mostre de bacterii din placentă, pentru că procedura ar fi riscantă, dar Aagaard spune că la fel de bune pentru cercetare sunt şi bacteriile luate din gură.

Acestea pot arăta dacă femeia riscă sau nu să nască prematur.

Sursa: Time