Home » D:News » Fă cunoştinţă cu animalul care a inspirat crearea lui Fuleco, mascota Campionatului Mondial de Fotbal 2014 (VIDEO)

Publicat: 25.05.2014
Micul mamifer care a servit drept sursă de inspiraţie pentru crearea mascotei este o specie endemică în Brazilia şi este ameninţat cu dispariţia, din cauza distrugerii habitatului său.

Animalul respectiv – tatuul brazilian cu trei brâie (Tolypeutes tricinctus) – este clasificat de IUCN drept specie vulnerabilă: populaţia sa a scăzut cu 30% în ultimii 10 ani.

Micul mamifer este întâlnit în estul Braziliei, unde trăieşte în savane şi păduri rare, cu precipitaţii sărace. Una dintre caracteristicile sale cele mai interesante este faptul că se poate strânge, transformându-se într-o sferă aproape perfectă, ce aminteşte de o minge de fotbal. Este un comportament de apărare foarte eficient: corpul tatuului este protejat de o carapace tare, iar odată strâns ghem, este aproape invulnerabil; singurul său duşman natural este puma.

Din păcate, această strategie defensivă nu-l poate apăra şi de acţiunile oamenilor: din cauza vânării lui şi a distrugerii habitatelor, pentru a face loc păşunilor, tatuul brazilian cu trei brâie este în pericol de dispariţie.

Alegerea lui ca mascotă a Campionatului Mondial de Fotbal – Brazilia 2014 are scopul de a atrage atenţia asupra situaţiei dificile a acestei specii reprezentative pentru fauna braziliană.

Reprezentanţii Grădinii Zoologice din Rio de Janeiro spun că numărul vizitatorilor grădinii a crescut după ce tatuul brazilian cu trei brâie a fost ridicat la „rangul” de mascotă.