Home » D:News » Cum puteţi obţine singuri curent electric, cu ajutorul fructelor? Galerie FOTO impresionantă

Publicat: 26.05.2014
Inspirat de un experiment realizat la şcoală, un fotograf din Bangor, Maine, a realizat un proiect inedit, numit „Back to Light”. El a pus electrozi în interiorul unor fructe, obţinând astfel becuri care se alimentează singure.

Caleb Charland a transformat fructele în adevărate celule electrochimice, pe care le aranjează artistic şi le fotografiază, folosind un timp îndelungat de expunere.

Experiment cu lime    (Foto: Caleb Charland)Experiment cu lime

Prin acest proiect, el vrea să arate potenţialul energiei alternative, care este cea mai simplă soluţie pentru a proteja planeta şi a asigura totodată oamenilor energia de care au nevoie.

Bucăţi de grepfrut    (Foto: Caleb Charland) Bucăţi de grepfrut

Lumina obţinută este suficientă pentru a realiza pozele, care sunt făcute într-o încăpere întunecată.

Experimentul este simplu şi inspirat din cele făcute de elevi la şcoală, cu cartofi, la orele de fizică. Un cui galvanizat este introdus într-o parte a fructului, iar pe partea cealaltaă este introdusă o sârmă de cupru, generându-se astfel un curent electric destul de slab.

Mere care alimentează un bec    (Foto: Caleb Charland) Mere care alimentează un bec

Fructe dispuse asemeni sistemului solar    (Foto: Caleb Charland) Fructe dispuse asemeni sistemului solar

Caled foloseşte diferite fructe pentru acest proiect: portocale, lime sau mere.

Foto: Caleb Charland