Home » D:News » Una din cele mai impresionante imagini time-lapse surprinse vreodată de NASA. VIDEO incredibil

Publicat: 11.06.2014
Aceasta este una din cele mai impresionante imagini surprinse vreodată de NASA în spaţiu. Nu este o simulare, ci o filmare time-lapse realizată cu imagini obţinute de telescopul Hubble în decursul a 4 ani.

Clipul arată extinderea unei stele, care luminează praful cosmic din jur.

Imaginile care surprind steaua V838 Monocerotis au fost înregistrate de Hubble între anii 20020-2006, iar acum experţii de la NASA au realizat un montaj care prezintă fenomenul într-un video time-lapse impresionant.

V838 Monocerotis se află în constelaţia Monoceros, aflată la 20.000 de ani-lumină distanţă.

În anul 2002, când au observat această bruscă explozie de lumină a stelei roşii variabile V838 Monocerotis, astronomii au crezut că asistă la o nova (explozia unei stele), dar apoi şi-au dat seama că nu este vorba de aşa ceva, iar emisia spectaculoasă de lumină este încă inexplicabilă.

Exită câteva teorii posibile pentru acest fenomen cosmic: pulsaţia unei stele aflate pe moarte, o emisie termonucleară a unei stele supergigant (provocată de apirnderea heliului), unirea a două stele sau consumarea de către o stea a unei planete gazoase uriaşe.

V838 Monocerotis este aşa de luminoasă încât emite de 600.000 de ori mai multă lumină ca Soarele nostru.

Sursa: Gizmodo