Home » D:News » Puterea dragostei de mamă: iubirea maternă ajută la dezvoltarea creierului copiilor

Publicat: 22.07.2014
Prezenţa mamei poate avea o influenţă pozitivă asupra generării de noi neuroni în creierul unui nou-născut, sugerează un studiu recent.

Studiul, publicat în jurnalul Current Biology, este primul care arată în ce mod este influenţată dezvoltarea creierului, în etape-cheie ale acesteia, de comportamente materne afectuoase, naturale, precum contactul fizic, alăptarea etc.

Stimularea senzorială modelează creierul aflat în dezvoltare, spune prof.  Regina Sullivan de la New York University, unul dintre autorii studiului.

Studiul a fost realizat pe animale – şobolani de laborator -, cercetătorii observând cum neuronii puilor de şobolan se dezvoltau şi comunicau mai bine unii cu ceilalţi atunci când puii erau protejaţi, încălziţi şi hrăniţi. Analizând aproximativ 100 de ore de filmări video şi înregistrări ale activităţii electrice a creierelor puilor de şobolani, oamenii de ştiinţă au constatat că prezenţa mamei în cuib influenţa semnalele electrice din creierul puilor. Activitatea electrică a creierului în aceste momente prezenta caracteristici ce indicau că atunci se formau neuroni în număr mai mare. În schimb, în absenţa mamei, activitatea cerebrală a puilor era mai dezorganizată.

Studiul îi va ajuta pe specialişti să înţeleagă mai bine implicaţiile interacţiunilor dintre mamă şi sugar, în ceea ce priveşte dezvoltarea creierului, şi ar putea duce la crearea unor instrumente de diagnostic şi a unor metode de tratament destinate persoanelor ale căror creiere au suferit întârzieri în dezvoltare, din diferite cauze, în cursul primelor luni de viaţă.