Home » D:News » Loţiunile de protecţie solară dăunează mediului înconjurător. Ce au descoperit specialiştii în mostrele de apă din mare?

Publicat: 22.08.2014
Dacă pentru oameni loţiunile de protecţie solară sunt benefice, nu acelaşi lucru se poate spune despre mediul înconjurător. Fauna şi flora marină au de suferit din cauza unor chimicale din compoziţia acestor cosmetice.

Cercetătorii spanioli an analizat impactul pe care îl au aceste produse asupra mediului înconjurător.

În contact cu apa, anumite ingrediente din loţiune, respectiv oxidul de zinc şi dioxidul de titaniu, reacţionează cu lumina solară şi formează noi compoşi chimici, cum este peroxidul de hidrogen.

O cantitate mare de peroxid de hidrogen poate distruge planctonul, adică algele microscopice care constituie hrana multor specii de peşti, balene şi creveţi.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Universităţile din Rio San Pedro, Spania şi din Insulele Baleare.

Cercetarea a fost realizată pe plaja Palmira din Majorca. Mostrele de apă de mare luate din această zonă au arătat prezenţa alarmantă a peroxidului de hidrogen, care poate avea efecte foarte grave.

Dacă planctonul este distrus, multe animale marine vor muri de foame, iar lanţul trofic va fi serios afectat.

Studiul a fost publicat în revista Environmental Science & Technology.