Home » D:News » Cea mai periculoasă grădină din lume: unde se află şi de ce este considerată astfel?

Publicat: 25.09.2014
”Grădina Otrăvurilor”, de la Alnwick Castle, Marea Britanie, a fost numită „cea mai periculoasă grădină din lume” de către Institutul Smithsonian: ea conţine plante toxice, multe cu efecte potenţial fatale, fiind totuşi creată de proprietara ei ca o atracţie pentru copii!

Jane Percy, ducesă de Northumberland, a moştenit în 1995 castelul Alnwick – în care au fost filmate numeroase filme istorice şi două dintre filmele din seria „Harry Potter” -, înconjurat de grădini vaste, dar neîngrijite.

n cursul operaţiunii de refacere a grădinilor, ducesa de Northumberland a avut ideea de a transforma un sector al acestora într-o atracţie pentru copii. Întrucât copiii au, indiscutabil, un anume interes faţă de lucrurile legate de moarte, a răsărit ideea unei „grădini a otrăvurilor”, populată cu plante toxice, unele halucinogenice, altele chiar mortale.

Sunt peste 100 de specii, printre care cucuta, macul, degeţelul, ricinul (care conţine o otravă puternică, ricinina, care nu e însă prezentă în uleiul de ricin), cânepa, coca, unele putând fi cultivate doar în baza unei autorizaţii speciale.

Vizitatorilor le este interzis să atingă, să guste sau să miroasă plantele, iar porţile grădinii, împodobite cu cranii, amintesc tuturor celor fascinaţi de universul otrăvurilor vegetale pericolul pe care îl reprezintă aceste plante.

Grădinile de la     Foto: xlibber/ Wikimedia, CC BY 2.0Grădinile de la