Home » D:News » Cercetătorii au descoperit o nouă specie de dinozaur carnivor, strămos al lui Tyrannosaurus Rex

Publicat: 09.10.2014
Rămăşiţele unui dinozaur carnivor aparţinând unei specii necunoscute până în prezent au fost descoperite în vestul Venezuelei, potrivit unei cercetări publicate miercuri în Royal Society Open Science, savanţii fiind de părere că ar fi vorba despre strămoşul lui Tyrannosaurus Rex, transmite Reuters.

Animalul, care avea circa 1,5 metri lungime, ar fi trăit în urmă cu 200 de milioane de ani şi prezenta „caracteristici unice ale articulaţiei tibiei (cel mai mare şi mai rezistent os al gambei, conectând femurul cu oasele piciorului, n.r.)”, potrivit articolului publicat de cercetători.

Rămăşiţele unui şold şi al unei tibii aparţinând animalului din noua specie, numită Tachiraptor admirabilis, au fost descoperite după 20 de ani de cercetare.

„Numele generic al dinozaurului vine de la Tachira, statul venezuelean unde a fost găsită fosila, iar raptor (termen în limba latină care înseamnă „jefuitor”, n.r.) este adăugat ca referinţă la comportamentul probabil de prădător al animalului”, potrivit articolului citat de Reuters.

„Epitetul folosit (în denumirea speciei, n.r.) vine să onoreze «Campania Admirabilă» a lui Simon Bolivar, în timpul căreia oraşul La Grita, localitatea unde au fost identificate fosilele, a jucat un rol strategic”, precizează cercetătorii. Campania militară a lui Simon Bolivar, din iunie 1813, a eliberat o mare parte din America de Sud de sub controlul spaniol.

Oamenii de ştiinţă spun că dinozaurii din specia Tachiraptor admirabilis au trăit în prima parte a erei jurasice şi ar putea fi strămoşii speciei Tyrannosaurus Rex.

Savanţii speră ca excavările ulterioare în regiunea alcătuită mai ales din roci vulcanice să ducă la descoperirea de noi fosile.