Home » D:News » Cercetătorii au descoperit substanţa din creier care ne ajută să învăţăm lucruri noi

Publicat: 19.10.2014
Cercetătorii au descoperit că o substanţă produsă de creier ne ajută să deprindem noi abilităţi, cum ar fi cântatul la un instrument muzical.

Mielina, o substanţă produsă de creier, are rolul de a ne ajuta să reţinem lucrurile noi pe care le învăţăm.

Experimentele realizate pe cobai arată că mielina, numită şi materia albă, este produsă de creier de fiecare dată când animalele învaţă ceva nou.

Studiul, publicat în revista Science, este foarte important, pentru că poate ajuta cercetătorii să înţeleagă cum poate fi îmbunătăţită învăţarea.

Când un om învaţă ceva nou, de exemplu să cânte la pian, creierul lui face noi conexiuni între neuroni pe distanţe mari şi cu viteză mare, pentru a stabili legături între diferite regiuni cerebrale.

Pentru asta, este nevoie de semnale electrice care vin prin axoni şi care asigură funcţionarea acestui circuit cerebral.

Dacă semnalele trec prin axoni de mai multe ori, conexiunile dintre neuroni devin mai puternice.

Celulele care produc mielina recunosc aceste semnale repetate şi asigură această substanţă, care este esenţială pentru procesul de învăţare.

Mielina este o substanţă grasă, care înveleşte şi izolează nervii, asemeni unui material care izolează firele electrice. Rolul ei este de a asigura impulsuri rapide între creier şi alte părţi ale corpului. Astfel apar reacţiile în faţa pericolului, de exemplu.

Afectarea mecanismului care produce mielină duce la boli neurologice grave, inclusiv la scleroza multiplă.