Home » D:News » O specie de microbi descoperită recent ar putea fi responsabilă de accelerarea încălzirii globale

Publicat: 28.10.2014
Noua specie a fost identificată la începutul acestui an în permafrostul din Suedia. Microbii au început să se răspândească datorită temperaturilor care sunt în creştere şi pot controla eliberarea unor gaze cu efect de seră, cum este metanul.

Cercetătorii cred că această specie joacă un rol esenţial în emisiile de carbon, gaz care se află blocat în permafrost sub formă de metan.

Metanul este gazul care duce la acumularea căldurii în atmosferă.

Cu toate acestea, experţii încă nu ştiu care este rolul exact al acestor microbi, numiţi Methanoflorens stordalenmirensis.

Climatologii ar trebui să ia în calcul şi prezenţa microbilor atunci când realizează estimările privind încălzirea climei, crede autorul studiului, Scott Saleska, profesor la Universitatea din Arizona.

Camerele de plexiglas care analizează emisiile de metan din sol    Camerele de plexiglas care analizează emisiile de metan din sol

Una din marile probleme pe care trebuie să le rezolve experţii este calcularea cantităţii de carbon din sol, care este eliberată în atmosferă de microbi, precizează Saleska.

Oamenii de ştiinţă din from Statele Unite, Suedia şi Australia, care au descoperit noua specie de microbi, monitorizează acum emisiile de metan din sol cu ajutorul unor instrumente speciale, făcute din Plexiglas.

Cercetările au loc în Parcul Naţional Abisko din nordul Suediei.