Home » D:News » De ce unii oameni nu pot să danseze?

De ce unii oameni nu pot să danseze?

Publicat: 11.11.2014
De multe ori vedem persoane care se străduiesc să danseze, să se sincronizeze cu mişcările altora, pentru a ţine ritmul, dar tot nu reuşesc, iar strădania lor provoacă zâmbete ironice. Cercetătorii au aflat acum că aceşti oameni suferă de o afecţiune care numită "surzenie de ritm".

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea McGill şi Universitatea din Montreal, această boală afectează modul în care oamenii pot sincroniza sunetele pe care le aud cu mişcările pe care le fac.

Analizând această legătură, ei vor să afle mai multe despre modul în care sistemul motor şi cel auditiv sunt integrate în reţelele neuronale.

Caroline Palmer, de la Universitatea McGill, spune că în cadrul studiului a analizat modul în care unele persoane care se plângeau că nu pot să danseze ştiu să identifice corect un ritm.

Pentru că afecţiunea este foarte rară, cercetătorii au comparat 2 bolnavi cu 32 de voluntari sănătoşi.

Mai întâi, poţi subiecţii au fost rugaţi să bată din mână într-un ritm, fără să audă vreun sunet. Toţi s-au descurcat foarte bine.

Doar în momentul în care mişcările au trebuit coordonate cu sunetele au apărut probleme la cei doi bolnavi.

Tulburarea apare din cauză că ritmurile biologice nu se pot adapta la schimbările externe, cum sunt sunetele. Ritmurile biologice includ de asemenea mersul, bătaia din palme şi vorbitul.