Home » D:News » Un aliment provoacă efecte euforice similare cu marijuana

Un aliment provoacă efecte euforice similare cu marijuana

Publicat: 27.12.2014
Trufele negre şi marijuana generează efecte similare, afirmă oamenii de ştiinţă italieni, potrivit cărora o anumită substanţă - denumită "molecula fericirii" - din aceste delicatese culinare creează un efect euforic asupra oamenilor şi animalelor.

Mirosul trufelor negre este de multe ori descris prin termeni precum „teluric”, „înţepător”, „euforic” şi chiar „sexy”. Aceste delicatese, care se vând cu preţuri cuprinse între 1.350 şi 4.700 de dolari pe kilogram, îi fac pe câinii şi porcii antrenaţi pentru a le găsi să fie cuprinşi de frenezie, relatează dailymail.co.uk.

Cercetătorii din Italia au descoperit că o „moleculă a fericirii”, similară cu un compus din marijuana, tetrahidrocanabinol (THC), ar putea fi vinovată de puterile „vrăjite” ale trufelor negre.

Noua moleculă, care face parte din clasa anandamidelor, se comportă la fel ca ingredientul cu efecte psihotropice din marijuana, determinând eliberarea substanţelor chimice din creier care induc starea de bună dispoziţie.

Mauro Maccarrone, autorul studiul, profesor la Università Campus Bio-Medico din Roma, spune că anandamidele determină, de asemenea, în organismul uman, sinteza de melanină.

Oamenii de ştiinţă a denumit compusul descoperit recent prin sintagma „moleculă a fericirii” având în vedere felul în care aceasta influenţează starea de dispoziţie, memoria, apetitul şi depresia. Prezenţa ei în trufele negre determină culoarea întunecată a plantei.

Savanţii au descoperit că aceste ingrediente culinare extrem de apreciate nu sunt însă înzestrate cu receptorii obişnuiţi de care se ataşează anandamidele, fapt care înseamnă că nuanţa întunecată a plantelor nu le aduce acestora niciun avantaj chimic.

În schimb, se crede că trufele negre au evoluat pentru a prezenta această structură chimică pentru a încuraja animalele – în general câini şi porci – să le detecteze cu ajutorul mirosului.

Deşi pare o contradicţie, întrucât nicio plantă nu şi-a dezvoltat o strategie de înmulţire ce vizează distrugerea ei de către animale, sporii minusculi ai acestor ciuperci au şanse mai mari să se răspândească pe un teritoriu mai vast dacă animalele, intoxicate cu anandamine, mănâncă trufele negre, în loc să le lase în pace.

Oamenii de ştiinţă vor să analizeze în lunile următoare dacă trufele albe, roşii şi cele din varietatea Bianchetto şi-au dezvoltat acelaşi profil chimic.