Home » D:News » Sistem gonflabil pentru scuturile termice ale navelor ce vor călători spre Marte

01.05.2015
Oamenii de ştiinţă iau în calcul folosirea unui scut termic gonflabil, care seamănă cu inelele de dimensiuni diferite cu care se joacă în prezent copiii, aşezându-le unele peste altele, pentru dotarea viitoarelor vehicule spaţiale ce vor ajunge pe planeta Marte, potrivit dailymail.co.uk.

Inginerii NASA cred că un scut termic uşor şi gonflabil ar putea fi declanşat la intrarea în atmosfera marţiană, care este mult mai rarefiată decât a Terrei, şi va ajuta la încetinirea vehiculului spaţial înainte de a atinge solul planetei roşii.

Un astfel de scut ce poate fi umflat ar putea ajuta un vehicul spaţial să ajungă în regiunile de mare altitudine din sudul lui Marte sau în alte regiuni inaccesibile cu tehnologiile din prezent.

Experţii spun că rachetele nu pot fi folosite de unele singure pentru punerea pe suprafaţă marţiană a unui vehicul, cum s-a întâmplat în misiunile umane pe Lună.

De asemenea, paraşutele nu vor fi utile în cazul unui vehicul spaţial de mari dimensiuni necesar trimiterii unui echipaj uman pe planeta roşie.

Inelele ar fi umplute cu azot şi acoperite cu o pătură termică, rezistentă la temperaturile înalte la care se ajunge din cauza frecării atmosferice.

Odată activate, în timpul procedurii de atingere a suprafeţei marţiene, inelele vor sta peste vehiculul spaţial, ansamblul semănând cu o ciupercă uriaşă a cărei codiţă este naveta spaţială.

„Încercăm să nu folosim propulsia dacă nu este obligatoriu. Folosim la maximum caracteristicile acelei atmosfere, pentru că asta înseamnă că nu trebuie să transportăm tot combustibilul la bordul vehiculului”, a spus Neil Cheatwood, inginer al NASA în cadrul centrului din Langley, în statul american Virginia.

Savanţii vor să testeze tehnologia gonflabilă la reintrarea unui vehicul în atmosfera Terrei. Testul, programat pentru 2016, este important pentru că experţii NASA cred că acest scut ar putea fi de ajutor în ceea ce priveşte trimiterea unui echipaj uman pe Marte şi aducerea la sol a unor încărcături mai mari de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS).

Noua tehnologie este necesară deoarece tipul de vehicul care va duce oameni pe Marte va fi mult mai mare decât orice alt vehicul care a ajuns pe suprafaţa planetei roşii, iar tehnologiile actuale folosite la scuturile termice sunt prea grele.

Inginerii NASA lucrează la scutul gonflabil de circa un deceniu şi consideră că este aproape gata pentru a fi utilizat.

Recordul de temperatură din Arctica a fost confirmat. Un nou studiu sugerează că Pământul nu a fost niciodată atât de cald în ultimii 12.000 de ani