Home » D:News » Cum ar arăta viaţa pe Europa, unul dintre sateliţii lui Jupiter

Cum ar arăta viaţa pe Europa, unul dintre sateliţii lui Jupiter

Publicat: 09.03.2015
Satelitul îngheţat al planetei Jupiter, Europa, este considerat de oamenii de ştiinţă un loc propice vieţii.

Astronomii susţin că suprafaţa îngheţată a Europei ar ascunde vaste oceane de apă şi chiar viaţă. Satelitul nu a fost însă explorat în totalitate. Cele opt navete spaţiale care s-au apropiat de Europa au reuşit să cartografieze în jur de 10-15% din suprafaţa sa, la o rezoluţie bună.

NASA lucrează la dezvoltarea unei misiuni care să cerceteze îndeaproape luna planetei Jupiter. O sondă ar urma să înconjoare Europa de 45 de ori pentru a capta imagini mai detaliate.

Europa nu ar fi prea primitoare pentru oameni, avertizează oamenii de ştiinţă. Temperaturile sunt de circa -160 de grade Celsius la ecuator, respectiv -220 de grade Celsius la poli.

Totodată, gravitatea este de doar 13% din cea a Pământului, ceea ce înseamnă că satelitul are o atmosferă foarte subţire.

Cu toate acestea, priveliştea ar fi inedită, în special dacă oamenii de ştiinţă ar reuşi să amplaseze o ”bază” pe partea dinspre Jupiter. Un cosmonaut care s-ar uita de pe Europa la Jupiter ar vedea planeta de 24 de ori mai mare decât se vede Luna de pe Terra.

Sursă: Space.com