Home » D:News » Cum funcţionează în realitate cofeina în corpul oamenilor

Cum funcţionează în realitate cofeina în corpul oamenilor

Publicat: 18.03.2015
Cofeina nu este un stimulent tipic. Ea nu ajută în mod direct celulele cerebrale să se învioreze şi să lucreze mai bine. Substanţa blochează acţiunea neurotransmiţătorului adenozină care comandă în general creierului să se liniştească şi să adoarmă.

Cofeina nu este un ingredient minune, aşa cum multe persoane ar considera-o.

În timp ce neuronii ”ard” de-a lungul zilei, un neurochimical, denumit adenozină, creşte în organism. Sistemul nervos foloseşte în special receptori pentru a-ţi monitoriza nivelul de adenozină din corp. Pe măsură ce ziua trece, tot mai multă adenozină trece prin acei receptori şi te fac să te simţi somnoros. Acesta este motivul pentru care noaptea eşti obosit.

Adenozina este o substanţă chimică prezentă în toate celulele umane, care funcţionează în creier ca un neurotransmiţător inhibitor. Acest lucru înseamnă că adenozina poate acţiona ca un depresor al sistemului nervos central. În condiţii normale, adenozina provoacă somnul şi suprimă emoţiile prin încetinirea activităţii nervoase.

Pentru o celulă nervoasă, cofeina arată exact ca şi adenozina, însă provoacă efectul invers al acesteia, astfel că organismul va înceta să funcţioneze corect şi, în loc să intre în repaus, celulele se vor “reactiva”, lucru care poate să ducă la epuizare şi, în timp, la probleme grave de sănătate, avertizează specialiştii, care recomandă să nu facem abuz de cafea.

Citeşte continuarea aici.