Home » D:News » O nouă teorie despre sfârşitul lumii. Avertismentul savanţilor: ”Suntem mai aproape de marele dezastru decât ne imaginăm”

Publicat: 13.04.2015
Aciditatea oceanelor va duce la extincţia speciei umane. Concluzia le aparţine cercetătorilor de la Universitatea din Edinburgh, coordonaţi de geofizicianul Matthew Clarkson.

Dacă până în prezent se credea că omenirea va dispărea din cauza unei bombe nucleare sau a topirii gheţarilor, cercetătorii scoţieni vin cu o nouă teorie. Omenirea va fi nimicită din cauza acidităţii oceanelor.

Oamenii de ştiinţă avertizează că nivelul concentraţiei de dioxid de carbon a crescut cu mult peste limitele de absorbţie a oceanelor, fapt ce va avea un impact major asupra omenirii, şi anume acela de a duce la dispariţia ei.

Fenomenul acesta s-a produs deja acum 252 milioane de ani în urma unor puternice erupţii vulcanice, antrenând dispariţia a peste 90% din speciile marine şi a peste două treimi din cele terestre.

Concluziile au fost trase pe baza probelor furnizate de rocile vechi de peste 250 milioane de ani din Emiratele Arabe, roci aflate pe fundul unui străvechi ocean.

Studii ştiinţifice recente ne arată că suntem pe aceeaşi pantă, de data aceasta din cauza creşterii gazelor cu efect de seră generate de activităţile umane. Matthew Clarkson, geozifician la Universitatea din Edinburgh, spune că rezultatele cercetărilor sunt îngrijorătoare.

SURSA: Science Daily