Home » D:News » Pluto ar putea avea o calotă graciară

Pluto ar putea avea o calotă graciară

Publicat: 30.04.2015
Pluto ar putea avea o calotă glaciară polară, susţin cercetătorii NASA care au analizat imaginile transmise de sonda New Horizons.

„Întâlnirea” sondei New Horizons cu Pluto este considerată principalul eveniment spaţial al anului 2015. Ea va completa misiunea de explorare a celor „nouă planete clasice” din Sistemul Solar; odată cu survolarea lui Pluto, toate cele nouă corpuri cereşti vor fi fost explorate cel puţin o dată de o sondă spaţială.

De la trecerea sondei Voyager 2 pe lângă Neptun la sfârşitul anilor 1980, nicio planetă (sau planetă pitică) nu a fost explorată de la o distanţă atât de mică, aşa cum o va face sonda New Horizons la jumătatea lunii iulie.

În prezent, cele mai bune imagini cu Pluto sunt cele realizate de telescopul spaţial Hubble. Însă acestea reprezintă o simplă succesiune de puncte, difuze, din care specialiştii reuşesc cu greu să extragă date ştiinţifice valoroase.

Începând din luna mai, acest lucru se va schimba, deoarece New Horizons se va apropia tot mai mult de Pluto şi va începe să trimită spre Terra o serie de fotografii care vor avea rezoluţii considerabil mai bune decât cele ale imaginilor transmise de Hubble.

Marţi, NASA a dat publicităţii primele imagini realizate de New Horizons cu planeta Pluto.

Acestea ilustrează unele regiuni luminoase şi altele întunecate în regiunea polară vizibilă a planetei pitic. Aceste caracteristici — zone strălucitoare ce reflectă lumina—, detectate deja de telescopul spaţial Hubble acum circa 20 de ani, ar putea indica prezenţa gheţii la pol, a explicat Alan Stern, şef ştiinţific al misiunii New Horizons la Southwest Research Institute. Cel mai probabil, este vorba de gheaţă sau de zăpadă de azot.

Pluto are o atmosferă formată din azot şi are un sistem complex de anotimpuri, Planeta este alcătuit în principal din roci şi gheaţă.

Descoperit în 1930, el se învârte în jurul Soarelui în 247,7 ani. Cu un diametru de 2.300 de kilometri, este mai mic decât Luna şi are o masă de 500 de ori mai mică decât cea a Pământului. Pluto ar putea avea un ocean de apă sub stratul gros de gheaţă, la fel ca şi satelitul său, Charon, şi pe acesta putând exista o atmosferă.

Sursă: Agerpres