Home » D:News » Oamenii de ştiinţă susţin că au descoperit cum s-au format primele organisme complexe pe Pământ. Noua teorie contrazice ipotezele anterioare – VIDEO

Publicat: 04.06.2015
Condiţiile în care au evoluat primele organisme terestre din ”supa primordială” de chimicale a Terrei, cu circa 3,6 miliarde de ani în urmă, reprezintă un mister, însă oamenii de ştiinţă au descoperit un indiciu major care ar putea explica modul în care a apărut viaţa pe Pământ.

”Supa primordială” sau ”supa prebiotică” este un nume dat de biochimişti şi de biologii evoluţionişti amestecului complex de molecule organice care exista în apa oceanului primitiv, în perioada premergătoare apariţiei vieţii.

Acest nou studiu arată că înainte de ARN şi DNA, lanţuri simple de proteine cunoscute drept peptide ar fi apărut din supa de aminoacizi – ”cărămizile” care alcătuiesc proteinele – care s-a format la scurt timp după crearea Pământului.

Noua cercetare contrazice una dintre principalele teorii cu privire la apariţia vieţii, cunoscută drept ipoteza ”lumii ARN”. Teoria “lumii ARN” sugerează că materia vie a apărut odată cu formarea moleculelor ARN (acidul ribonucleic) în supa primordială. ARN-ul este un polimer înrudit cu ADN-ul care se poate autoreplica şi care poate cataliza reacţii chimice complexe. ARN-ul ar fi fost cel care ar fi transformat aminoacizii în pietrele de temelie a peptidelor. Oamenii de ştiinţă nu au reuşit, însă, să stabilească modul în care a reuşit ARN-ul să evolueze în primul rând.

Doi cercetători americani susţin că peptidele ar fi apărut înaintea ARN-ului, dacă nu măcar în acelaşi timp, dar şi că acestea ar fi ajutat la construcţia moleculei. Cei doi oameni de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce au descoperit o legătură între proprietăţile fizice ale celor 20 de aminoacizi şi nucleotidele care constituie moleculele ARN. Acest lucru sugerează faptul că în urmă cu miliarde de ani, lanţuri de aminoacizi şi de nucleotide ar fi putut interacţiona, iar împreună ar fi putut produce proteinele şi ARN-ul care a adus, într-un final, la formarea primului organism unicelular.

Lucrările fac puţină lumină în ”deşertul de cunoaştere” în ceea ce priveşte formarea aminoacizilor în urmă cu circa 4,6 miliarde de ani şi apariţia celui mai vechi strămoş comun al nostru, un organism unicelular pe nume LUCA, ce ar fi trăit cu 3,6 miliarde de ani în trecut.

”Ştim multe despre LUCA şi acum începem să învăţăm despre chimia care a produs cărămizi precum aminoacizii”, a precizat Charles Carter, biochimist la Universitatea din Carolina de Nord.