Home » D:News » „Star Wars”, „Star Trek” şi „Lord of the Rings” îi inspira pe cei de la NASA. Cum au botezat ei diferite forme de relief de pe Charon, cel mai mare satelit al lui Pluto – VIDEO

Publicat: 31.07.2015
Oamenii de ştiinţă din cadrul NASA au decis să denumească regiuni şi forme de relief de pe Charon, cel mai mare satelit al planetei pitice Pluto, după locuri şi personaje din serii SF sau Fantasy celebre precum "Star Wars", "Star Trek" sau "Lord of the Rings".

În conformitate cu regulile Uniunii Astronomice Internaţionale (IAU), craterele şi formele de relief de pe Pluto trebuie să primească denumiri inspirate din mitologia subpământeană (Pluto sau Hades — zeul lumii subterane, de dincolo). NASA nu este însă constrânsă de astfel de reguli în ceea ce priveşte alegerea unor nume pentru cratere sau vârfuri şi lanţuri muntoase de pe Charon.

FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia

Deocamdată, nume precum Vader, Skywalker sau Leia Organa au fost propuse pentru nişte cratere de pe Charon, iar o uriaşă regiune întunecată aflată în partea nordică a satelitului lui Pluto ar putea primi denumirea Mordor.

Evident că noile denumiri trebuie să primească aprobarea IAU, însă oamenii de ştiinţă din cadrul NASA sunt optimişti mai ales că IAU a aprobat deja denumiri precum Doom Mons (Mount Doom din „Lord of the Rings”) pentru un lanţ muntos de pe Titan, unul dintre sateliţii planetei Saturn.

Între timp, unii actori care au adus la viaţă personajele din aceste serii s-au declarat onoraţi de această perspectivă: „Este o onoare ca un personaj la a cărui formare am contribuit şi eu să primească o astfel de recunoaştere”, a declarat William Shatner, interpretul căpitanului Kirk din „Star Trek”.

Sursă: Agerpres