Home » D:News » Partea întunecată a lunii, surprinsă de un satelit NASA de la milioane de kilometri distanţă – VIDEO

Publicat: 06.08.2015
Agenţia spaţială americană a publicat o serie de imagini realizate de un satelit care monitorizează climatul din spaţiu. Fotografiile ilustrează satelitul natural al Pământului în timp ce trece prin partea luminată de Soare a Terrei.

Camerele de la bordul satelitului NASA au surprins ceea ce numim partea întunecată a Lunii, luminată de razele Soarelui.

Imaginile realizate pe 16 iulie arată mişcarea Lunii peste Oceanul Pacific, către America de Nord. Acestea dezvăluie un crater şi o câmpie vastă de pe Lună, numită Mare Moscoviense (în traducere, Marea Moscovei).

Instrumentele de pe Pământ nu permit observarea părţii intunecate a Lunii deoarece mişcarea satelitului este în strânsă legătură cu mişcarea Pământului, mai exact, perioada sa orbitală este aceiaşi cu cea a rotaţiei în jurul propriei axe.

Primele imagini cu partea întunecată a lunii au fost realizate în 1959, într-o misiune a sovieticilor.

”Este surprinzător cât de luminoasă este Terra pe lângă Lună. Planeta noastră este un obiect cu adevărat genial în spaţiul cosmic, în comparaţie cu suprafaţa Lunii”, a comentat Adam Szabo, cercetător NASA.

Sursă: The Guardian