Home » D:News » Un mexican a pus într-un rucsac 11 iguane. Ce s-a întâmpat când a ajuns la graniţă

Publicat: 09.09.2015
Un mexican a fost arestat şi plasat în detenţie preventivă în Galapagos în momentul în care încerca să scoată din arhipelagul ecuadorian 11 iguane, specii protejate, ascunse în rucsac, a informat luni Ministerul Mediului citat de AFP.

Presupusul traficant, care, potrivit autorităţilor, avea antecedente similare în Noua Zeelandă, transporta nouă iguane marine şi două terestre, de talie mică şi endemice în acest arhipelag cu ecosistem fragil.

Judecătorul a ordonat arestul preventiv pentru infracţiune împotriva florei şi faunei, notează ministerul în comunicat, precizând că cele 11 reptile urmau să fie expediate în Uganda cu ajutorul altor persoane venite în insule sub pretext turistic.

Arestat la Puerto Ayora, pe insula Santa Cruz, individul, a cărui identitate nu a fost precizată şi care riscă mai mulţi ani de închisoare, va fi transferat pe continent într-o închisoare din Guayaquil (sud-vest) în aşteptarea instrumentării dosarului, a precizat sursa.

Autorităţile ecuadoriene investighează posibilitatea unei apartenenţe „la o reţea internaţională” de traficanţi cu specii protejate. În 2013, un german a fost condamnat la patru ani de închisoare după ce a încercat să scoată din Ecuador patru iguane ascunse în bagaj.