Home » D:News » Premieră medicală de proporţii: fetiţă de un an, vindecată de leucemie cu ”celule programate”. ”Este un miracol” – VIDEO

Publicat: 06.11.2015
''Avem primul om din lume ce a experimentat o terapie genetică, iar cancerul a regresat''. Anunţul a fost făcut de medici de la spitalul londonez Great Ormond Street.
Layla Richards (1 an) a fost diagnosticată, în urmă cu câteva luni, cu o maladie incurabilă – Leucemie agresivă. Acum boala s-a retras. Medicii au utilizat “celule imunitare proiectate” în lupta împotriva cancerului şi au înregistrat progrese miraculoase.

„Încă e devreme să spunem că fetiţa s-a vindecat complet, dar aceste progrese marchează un moment important în acest sens” afirmă medicii.

Layla avea numai trei luni când a fost diagnosticată cu cancer.

Chimioterapia sau transplatul de măduvă osoasă, de obicei, nu reuşeşte să trateze bebeluşii. Medicii nu au avut iniţial ce să le propună părinţilor, doar să încerce îngrijirile paliative.

“Nu am vrut să cedăm, am preferat să încercăm toate metodele mai noi, aşa că am reluat jocul de noroc. Layla era atât de slabă înaintea tratamentului, era groaznic să vedem asta.  Astăzi ea râde şi chicoteşte. Sunt foarte recunoscător pentru această oportunitate”, afirmă tatăl copilului, Ashleigh Richards.

Tratamentul cu celule imunitare proiectate a fost produsul unor avansuri de ultimă oră în modificarea genetică. Terapiile anterioare au încercat să introducă gene noi pentru a le corecta pe cele cu defect.

În cazul fetiţei, celulele au fost proiectate pentru a le căuta şi distruge numai pe cele cu leucemie şi a le face invizibile pentru medicamente puternice administrate. Aceste celule proiectate au fost, apoi, injectate Laylei, care a avut nevoie de un al doilea transplant de măduvă osoasă pentru a i se restabili sistemul imunitar.  Acum, doar după câteva luni după ce familia ei a fost anunţată că fetiţa are cancer incurabil, Layla nu numai că este în viaţă, dar nici nu mai are vreo o urmă de leucemie în corp.

“Am ajuns la o etapă minunată, comparativ cu situaţia de acum cinci luni, dar asta nu înseamnă vindecare. Singurul mod în care vom afla dacă acest tratament este un remediu – este aşteptarea, care va dura un an sau doi. Chiar dacă acest termen va fi unul prea mare, ceea ce am înregistrat e un pas important, foarte important. Acest caz este aproape ca un miracol”, afirmă medicul Paul Veys de la spitalul Great Ormond Street.