Home » D:News » Ce s-ar întâmpla dacă nu ai face baie niciodată?

Ce s-ar întâmpla dacă nu ai face baie niciodată?

Publicat: 22.11.2015
Dincolo de gândul mirosurilor neplăcute şi scăderea interacţiunilor sociale, există preocupări de natură mult mai importantă – modificarea sănătăţii organismului.
Pentru început există câteva efecte evidente în cazul în care se renunţă la apă şi la săpun:
-miros urât;
– pielea si părul devin slinoase;
– şansa de a te îmbolnăvi creşte;
– mâncărimea te va invada, iar acest lucru ar putea duce la un risc sporit de infecţie.

Trebuie luate în considerare şi alte procese care se declanşează în organism atunci când nu faceţi duş. Corpul uman, în medie,  este acoperit de 2 metri pătraţi de piele ce conţine circa 2,6 milioane de glande sudoripare. În plus, pe lângă glandele sudoripare, pielea umană mai adăposteşte mii de firicele de păr. Şi oamenii transpiră constant, chiar dacă acest lucru nu se observă.

Există două tipuri de glande sudoripare pe tot corpul – ecrine si apocrine. Transpiraţia secretată de glandele apocrine conţine proteine şi acizi graşi, care conferă transpiraţiei o culoare lăptoasă sau gălbuie. Acesta este motivul de ce petele de sub braţ apar gălbui pe haine. Transpiraţia, de fapt,  nu are nici un miros.  Atunci de ce, ne-am putea întreba, o persoană transpirată miroase oribil? Fiindcă atunci cand bacteriile de pe piele şi păr metabolizează proteinele şi acizii graşi, ele produc un miros neplacut.

În medie, o persoană poate produce de la 1 la 3 litri de transpiraţie pe oră, în funcţie de climă. Să presupunem că transpirăm câte 3 litri la fiecare oră, pielea şi părul de pe toată suprafaţa corpului devin lipicioase cu sudoare, acumulând tot mai multă murdărie. Acum vorbim nu doar de murdăria de la suprafaţa pielii, dar şi de bacteriile care şi-au găsit gazdă în organism. În cea mai mare parte, aceste bacterii, fungi şi drojdii nu prezintă nici o ameninţare majoră atât timp cât rămân pe suprafaţa pielii. Însă, atunci când ajung în fluxul sanguin, poate fi destul de grav.

Dacă renunţi la baie, senzaţia de mâncărime te va copleşi, iar unghiile vor putea produce leziuni la suprafaţa pielii. Prin zgârieturi, bacteriile pot ajunge în sânge, iar acest lucru poate fi fatal.