Home » D:News » Atelier de astronomie – teorie şi observaţii astronomice cu Adrian Şonka – VIDEO

Publicat: 15.12.2015
Fundaţia Calea Victoriei organizează, începând din 6 ianuarie 2016, cursul Atelier de astronomie – teorie şi observaţii astronomice, susţinut de lectorul Adrian Şonka, coordonatorul Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”

Cursul este susţinut de Adrian Şonka, membru al Astroclubului Bucuresti şi membru colaborator al AAVSO (American Association of Variable Star Observers).

În cadrul lui puteţi afla ce înseamnă de fapt o constelaţie: cine, când şi cum a stabilit aceste importante repere pe harta cerului,cum să urmăriţi mişcarea corpurilor cereşti, veţi face observaţii astronomice şi vă veţi familiariza cu instrumentele astronomice.

”La şedinta finală se vor face două calatorii prin cosmos: una vizuala în care, folosind imagini luate de marile telescoape, se va face un tur al obiectelor interesante de pe cer şi una virtuală, folosind un program special de astronomie cu ajutorul căruia se va face o calatorie până la marginea Universului”, afirmă organizatorii.

Temele sedintelor acestui curs de astronomie vor fi:

1. De la haos la cosmos 1 – Familiarizarea cu bolta cerească. Ce obiecte astronomice se pot vedea pe cer cu ochiul liber şi cum se schimbă ele cu timpul.

2. De la haos la cosmos 2 – Familiarizarea cu bolta cerească. Mişcarea obiectelor astronomice şi coordonatele astronomice.

3.  De la teorie la practică. Observaţii astronomice. – Se vor face observaţii astronomice cu ochiul liber. Participanţii vor învăţa constelaţiile.

4. De la stele la planete – Familiarizarea cu obiectele cereşti ce se pot observa prin instrumentele astronomice.

5. Observaţii astronomice şi familiarizarea cu instrumentele astronomice – Sesiune de observaţii prin binoclu, luneta şi telescop.

6. Frumuseţea Universului – Călătorie vizuală şi  virtuală prin cosmos.La şedinţa finală se vor face doua călătorii prin cosmos:

– una vizuală, folosind imagini luate de marile telescoape se va face un tur al obiectelor interesante de pe cer
– una virtuală, folosind un program special de astronomie se va face o călătorie până la marginea Universului

Lector:  Adrian Şonka
Dată începere: 6 ianuarie 2016; oră curs: 19:00
Număr ateliere: 6
Frecvenţa: săptămânal, miercuri ( o întâlnire durează 2 h)
Vârsta Minimă – 16 ani
Cost – 270 ron (total 6 intalniri) / Cost redus – 240 ron (card fidelitate, studenti, pensionari)
Loc desfăşurare: Fundaţia Calea Victoriei – Str. Popa Soare nr. 40, etaj 1 (în apropierea Rondului Pache Protopopescu şi Bisericii Sfânta Vineri – B-dul Corneliu Coposu).
Înscrieri la [email protected]