Home » D:News » IMAGINE uimitoare surprinsă de NASA în Atlanticul de Nord – FOTO

IMAGINE uimitoare surprinsă de NASA în Atlanticul de Nord – FOTO

Publicat: 16.12.2015
NASA a lansat un satelit care a surprins o fotografie uimitoare cu fitoplanctonul din Atlanticul de Nord, relatează The Huffington Post în pagina electronică.

În fiecare primăvară, în apele din Atlanticul de Nord are loc o înflorire a fitoplanctonului – organisme microscopice- plante care sunt esenţiale nu doar pentru organismele marine, ci pot influenţa, de asemenea, norii şi climatele.

Fotografia surprinsă de satelitul NASA a fost realizată în acestă toamnă, după o lungă aşteptare pentru ca norii de deasupra Atlanticului de Nord să se risipească, relatează The Huffinghton Post

La 23 septembrie, vremea a fost destul de bună în Atlanticul de Nord pentru ca sistemul imaginilor infraroşu de pe satelitul Suomi NPP să poată surprinde o fotografie clară şi de ansamblu.

„Imaginea arată legătura strânsă dintre fizica din ocean şi biologie”, a declarat Michael Behrenfeld, un cercetător al fitoplanctonului de la Universitatea de Stat Oregon. „Caracteristicile care sar în evidenţă reprezintă în mod clar influenţa vârtejuri oceanic, agitaţia fizică a concentraţiei de pigmenţi de fitoplancton şi a materiei organice”, a concluzionat cercetătorul.

NASA a trimis cercetători în zonă pentru a face măsurători atât navale, cât şi pe bază aeriană în speranţa de a înţelege mai bine ciclurile anuale ale fitoplanctonului oceanic şi relaţia lui cu aerosolii atmosferici, a declarat agenţia.

Prima etapă a studiului de cinci ani s-a încheiat la începutul lunii decembrie 2015.