Home » D:News » Primul centru de experimente şiinţifice din România. Ce poţi învăţa şi testa în ”Casa experimentelor” – VIDEO + FOTO

Publicat: 26.01.2016
Proiectul "Casa experimentelor" a apărut din dorinţa de a stimula aptitudinile tinerilor în domeniile ştiinţifice

Este cunoscut faptul că pentru elevi, materii precum matematica, fizica, chimia sau biologia nu sunt atât de plăcute. Mai mult decât atât, la şcoală, aceste discipline sunt tratate într-un mod abstract, pentru că, deseori, nu există o legătură strânsă între noţiunile teoretice şi aspectele practice. Răspunsul la această problemă a venit din partea iniţiatorilor „Casei experimentelor”, primul centru ştiinţific non-profit din Bucureşti, inaugurat oficial pe data de 25 ianuarie.

Proiectul „Casa experimentelor” a apărut din dorinţa de a stimula aptitudinile tinerilor în domeniile ştiinţifice, punându-le la dispoziţie 100 de experimente care mai de care mai interesante. Printre dispozitivele pe care vizitatorii le pot încerca se numără: Oglinda magică, Caleidoscopul, Insula luminii, Tabloul mişcător, Bagheta magică, Iluzia „Mole”, Garderoba sunetelor, Bobina Tesla sau Generatorul Van de Graaf.

Scopul proiectului este de a creşte nivelul de educaţie în rândul tinerilor, prin promovarea conceptului „Pune mâna şi testează!”. Ideea este susţinută de către statul elveţian şi urmăreşte, în principal, implementarea în ţara noastră a unor noi metode de învăţare testate anterior. De asemenea, se speră ca, în viitor, demersul să fie îmbunătăţit prin implicarea autorităţilor locale, a instituţiilor publice, dar şi a ONG-urilor cu activitate în domeniul educaţional.

Iniţiativa se bucură deja de succes în rândul tinerilor, dat fiind faptul că, până în acest moment, pe lista de vizitatori în aşteptare se află peste 7000 de persoane. Se speră ca în acest prim an de funcţionare, „Casa experimentelor” să poată atrage peste 30000 de elevi cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani, cu precădere din Bucureşti şi Judeţul Ilfov.

Ideea proiectului aparţine Asociaţiei pentru Formare, care îi are ca parteneri pe elveţienii de la Technorama Swiss Science Center. În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2016, accesul pentru vizitarea „Casei experimentelor” se face gratuit, pe baza unei programări online, ce se poate efectua pe site-ul www.casaexperimentelor.ro