Home » D:News » Visul lui Stephen Hawking, tot mai aproape de realizare. ”Am spus ‘da’ imediat!”

Autor: Mihaela STOICA 02.22.2016
''Am spus 'da' imediat. Din acea zi, nu m-am răzgândit''.

Celebrul fizician şi cosmolog britanic Stephen Hawking intenţionează să accepte invitaţia de a călători cu noul avion spaţial prezentat de compania Virgin Galactic, informează site-ul Space.com.

Stephen Hawking a dezvăluit într-o înregistrare video numele noului vehicul aerospaţial – Virgin Spaceship Unity, în cursul ceremoniei organizate de compania Virgin Galactic, care are obiectivul de a efectua zboruri comerciale suborbitale.

Fondatorul companiei Virgin Galactic, Richard Branson, l-a invitat personal pe celebrul om de ştiinţă britanic de acum opt ani să zboare cu naveta SpaceShipTwo. Acum, visul lui Stephen Hawking de a observa direct spaţiul cosmic s-ar putea să se îndeplinească.

„Am spus ‘da’ imediat. Din acea zi, nu m-am răzgândit. Dacă starea de sănătate îmi va permite şi dacă Richard vrea în continuare să mă ia, voi fi foarte mândru să zbor cu această navetă”, a declarat Hawking la ceremonia desfăşurată în California.

„Intrăm într-o nouă eră spaţială şi sper că acest lucru ne va permite să dăm dovadă de o mai mare solidaritate. Misiunile de explorare spaţială au fost deja un model de solidaritate, se pare că statele lumii colaborează mult mai bine în spaţiu decât pe Terra. Transportarea oamenilor în spaţiu ne va permite să privim în viitor şi spre trecut, cu noi perspective în ambele direcţii. Acest lucru va conferi un nou sens locului pe care îl avem pe Pământ şi responsabilităţilor, ajutându-ne să recunoaştem viitorul nostru în cosmos, unde cred că este destinul nostru”, a spus teoreticianul britanic.

Stephen Hawking, în vârstă de 74 de ani, este unul dintre cei mai mari fizicieni şi cosmologi contemporani, fiind profesor la prestigioasa Universitate Cambridge. Principalele domenii de cercetare ale savantului britanic sunt cosmologia teoretică, relativitatea generală şi mecanica cuantică. Hawking este autorul unui model matematic despre originea şi evoluţia universului aflat în expansiune din momentul „marii explozii” iniţiale („The Big Bang”), efectuând studii despre relaţia dintre găurile negre şi termodinamică.

Compania Virgin Galactic a prezentat vineri seară, în Statele Unite, un nou avion care ar putea transporta turişti în spaţiu, la 16 luni după ce un vehicul asemănător s-a prăbuşit în deşertul Mojave din California în cursul unui zbor experimental. Noul avion spaţial – numit Virgin Space Ship Unity (VSS Unity) – va fi supus unor teste intensive la sol şi unui zbor experimental în atmosferă înainte de a ieşi în zona suborbitală a Terrei. Compania Virgin Galactic, înfiinţată de Richard Branson, care îşi propune să transporte turişti şi cercetători în spaţiul suborbital, nu a anunţat când va iniţia aceste curse de scurtă durată.

„Este aproape prea bun pentru a fi adevărat”, a declarat Richard Branson la prezentarea avionului spaţial, într-o ceremonie desfăşurată la Baza aerospaţială Mojave, situată la 160 de kilometri nord de oraşul californian Los Angeles.

„Când am văzut prima dată acest vehicul aerospaţial, am avut un nod în gât şi mi-au dat lacrimile. A fost un moment absolut copleşitor”, a adăugat preşedintele companiei Virgin Galactic. „Este foarte tare să poţi duce oameni în spaţiu”, a adăugat Richard Branson.

VSS Unity înlocuieşte un model similar – SpaceShipTwo -, prăbuşit pe 31 octombrie 2014 în cursul unui zbor experimental, incident soldat cu moartea unui pilot şi rănirea gravă a celui de-al doilea.

SpaceShipTwo era versiunea comercială a SpaceShipOne, prima navetă spaţială privată care a ajuns la limita spaţiului cosmic, în anul 2004, şi care este expusă permanent la Muzeul Naţional al Aerului şi al Spaţiului din Washington. Înaintea incidentului aviatic din octombrie 2014, peste 500 de persoane făcuseră deja rezervări pentru un zbor suborbital de câteva minute, în condiţii de imponderabilitate, la bordul SpaceShipTwo, depunând deja un avans din suma de 200.000 de dolari reprezentând costul biletului.

Un studiu de la Harvard susține că viața ar putea să existe în subteran pe Lună și pe Marte
Motivul pentru care Google a eliminat din Street View plimbarea virtuală pe masivul Uluru
Oțelul inoxidabil nu este un aliaj modern. Dovada care arată că este vechi de aproape 1.000 de ani
10 situri și monumente de mare valoare distruse de teroriștii ISIS în Siria și Irak
Bacteria rară care mănâncă creierul, găsită în apa potabilă dintr-un oraș american
Peste 140.000 de decese provocate de coronavirus în Brazilia, dar plajele sunt pline
Iulia Haşdeu, copilul genial care putea să îl întreacă pe Eminescu. Legătura dintre tată şi fiică ce a sfidat paranormalul
Cum va fi vremea în octombrie. Meteorologii anunță temperaturi mai ridicate decât normalul perioadei
O firma din Australia a testat un spray nazal care reduce dezvoltarea coronavirusului
Misterul „tastaturii de piatră” din Norwich a fost elucidat
Părul uman, folosit la curățarea petrolului care poluează oceanele
Un fermier a dat peste o piatră foarte rară, de mare importanță, în timp ce își ara câmpul
Prin ce schimbări a trecut Constituția SUA de-a lungul timpului?
Oamenii de știință au confirmat că teoria lui Alan Turing explică misterioasele „cercuri ale zânelor”