Home » D:News » Moment INEDIT surprins de un astronom amator din Austria cu ajutorul telescoapelor sale – VIDEO

Publicat: 31.03.2016
Evenimentul a fost surprins în oraşul austriac Mödling.

Un astronom amator din Austria a captat cu ajutorul telescopului său cu diametru de 20 de centimetri ceea ce părea a fi impactul unui asteroid pe planeta Jupiter. Iniţial, bărbatul crezuse că luminiţa pe care a observat-o prin obiectiv ar fi apărut ca urmare a unor probleme tehnice la dispozitivul pe care îl folosea. Pentru a se lămuri, austriacul a folosit apoi un telescop de 28 de centimetri, însă rezultatul pe care l-a obţinut a fost acelaşi: era vorba, într-adevăr, de o coliziune.

Imaginile video realizate au fost postate de Gerrit Kernbauer pe contul său de YouTube. Până în momentul de faţă, clipul a strâns aproape 900.000 de vizualizări.

Sursa: youtube.com/ Gerrit Kernbauer

Astronomul american Phil Blait a explicat că obiectul cosmic, care poate fi un asteroid sau o cometă, are, cel mai probabil, un diametru de numai câteva sute de metri. Cu toate acestea, forţa exploziei declanşate poate fi extrem de mare.

,,Putem lua ca exemplu asteroidul care a explodat deasupra oraşului rusesc Chelyabinsk, în anul 2013. Acesta a avut un diametru de circa 19 metri şi a explodat cu o energie similară ce a a 500.000 de tone de TNT. Acum, înmulţiţi cu 25 şi vă puteţi da seama că nu nevoie ca un obiect foarte mare să lovească Jupiter, pentru ca impactul să fie vizibil de pe Terra”, a declarat cercetătorul.

Vă mai recomandăm şi: Axa Lunii s-a MODIFICAT în urmă cu circa 3 miliarde de ani. Care a fost cauza acestui proces – FOTO+VIDEO