Home » D:News » NASA a declarat stare de alertă. Telescopul Kepler a intrat, pe neaşteptate, în ”modul de urgenţă” – FOTO+VIDEO

Publicat: 12.04.2016
Soarta telescopului Kepler, care are misiunea de urmărire a planetelor, este în prag de eşec.

Atenţia a fost aţintită asupra navei în această săptămână, după ce NASA a anunţat că a fost introdus, în mod neaşteptat, „modul de urgenţă” (EM).

Acest lucru înseamnă că nava Kepler se află la nivelul său operaţional cel mai scăzut şi consumă o mare cantitate de combustibil. Şi există o frică reală că cea mai bună şansă de a găsi potenţiale locuri locuibile din afara sistemului nostru solar se distruge. NASA lucrează acum pentru a stabiliza telescopul spaţial, fapt pentru care ar trebui să parcurgă mai mult de 120 de milioane de km distanţă.

„Recuperarea din EM este prioritatea echipei în acest moment. Misiunea a declarat o stare de urgenţă a navei spaţiale, care oferă acces prioritar la comunicaţiile terestre ale agenţiei Deep Space Network”, a scris managerul misiunii, Charlie Sobeck.

Ultimul contact al agenţiei spaţiale americane cu nava Kepler a avut loc pe 4 aprilie. În momentul respectiv, nu au existat indicii că ceva ar fi în neregulă cu nava.

Sursa foto: NASA

NASA nu are încă nici o idee despre ce ar fi putut declanşa intrarea în EM. Cel mai ciudat lucru este că starea de EM s-a declanşat chiar înainte de a începe o nouă misiune spre centrul Căii Lactee, unde trebuia să înceapă o nouă sesiune de explorare a spaţiului cosmic, în căutarea noilor planete.

Kepler şi-a finalizat misiunea iniţială în 2012, când a detectat aproape 5.000 de exoplanete suspectate, iar 1.000 dintre ele au fost până acum confirmate de către cercetători.

După succesul iniţial, Kepler are acum o nouă misiune, cunoscută sub numele de K2. Acest proiect presupune extinderea căutării şi identificării altor obiecte astronomice interesante, cum ar fi stele tinere şi supernove.

Noua sa ţintă era centrul Căii Lactee, nava urma să caute planete rătăcitoare între stele, planete asemănătoare cu Pământul în zonele locuibile ale stelelor lor sau planete exterioare, la marginea sistemelor lor solare.

„Şansa pentru misiunea K2 constă în a folosi gravitaţia pentru a ne ajuta să explorăm în căutarea exoplanetelor. Acesta este unul dintre cele mai fantastice experimente astronomice ale deceniului”, a declarat un cercetător din echipa de lucru a misiunii, Steve Howell.

Dar pentru a realiza acest scop, telescopul are nevoie să iasă din EM. Şi, din cauza distanţei dintre Kepler şi noi, comunicaţiile sunt lente. „Chiar şi la viteza luminii, este nevoie de 13 minute pentru ca un semnal să se deplaseze spre nava spaţială şi înapoi”, scrie Charlie Sobeck.

Cu toate acestea, echipa nu-şi pierde speranţa, fiindcă aceasta este prima dată când Kepler prezintă probleme.